Gå till innehåll

Recommended Posts

"Du är Min hjälte" är mitt examensprojekt på Stockholms Dramatiska Högskola (fd. Dramatiska Institutet)

 

Filmen avhandlar tunga ämnen om kärlek och skuld. Mitt mål var att göra en svensk diskbänksrealistisk film med en Hollywoodkänsla. Säg gärna vad ni tycker och om den fungerar som en teaser (blir ni retade?)

 

DA¦êMH_3_ANA.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Den ser väldigt snygg ut.

Som en riktig superhjälte nörd blev jag dock besviken på just trailern, kanske var jag som missuppfattade titeln på tråden men antog väl.

För en protagonist som är en hjälte är ju inte ovant för Sverige :).

Jag håller lite med Mattihp, jag fick inte riktigt känsla för vad som skulle hända mer än att folk sprang en hel del och sedan blev blodiga och slagna.

Men sen finns det ju många trailers som inte alltid representerar filmen på bästa sätt.

Jag blev inte helt fångad iallafall :).

Länk till kommentar
Share on other sites

Kan vara coolt att göra något annorlunda med trailern som teasar på något konstigt sätt om man inte vill göra en för stor reveal (vilket man oftast inte vill om det nu är kortfilm).

 

Jag har alltid älskat den trippiga trailern till Dr. Strangelove.. Inte något som passar till den här filmen, antar jag.. Men det är ett bra exempel på att man inte behöver tänka innanför ramarna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...