Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Glöm inte att se i HD!

Orkar inte skriva om all information till svenska så jag kopierar det jag skrivit på vimeo. Ni förstår nog ändå.

Kom gärna med förslag på andra saker som hade varit coolt i super slow mo.

Trying to use EOS Canon T2i/550D Rebel as a Phantom camera by using the slow motion software Twixtor.

60 fps converted to 2000 fps.

Camera:

EOS Canon T2i/550D Rebel

Lenses:

Canon EF 50/1,8 II

Canon 18-55mm

Sigma 70-300

Skiers:

Elis Waltersson

Simon Waltersson

Henrik Fahlström

Dennis Olsson

Elias Stenberg

Software:

Adobe After Effects

Adobe Premiere Pro

Twixtor Pro

Music:

Yann Tiersen - Comptine d'un autre été l'après midi

Edited/Color Grading/VFX/Camera man:

David Lindberg

Postad

Grymt att gå från 60 till 2 000 fps. Älska Twixtor. :)

En sak jag gärna hade sett är en kameraåkning mot den riktningen som skidåkaren kommer ifrån (skidåkaren åker ned för backen, kameran åker uppåt). När skidåkaren passerar kameran jämsides, och åker förbi, blir det betydligt större förändring i bakgrunden än förgrunden, vilket gör att man "får ut" mycket mer av slow motion. Åtminstone i mitt tycke.

Lite som Mythbusters motto: If it's worth doing, it's worth overdoing. :e

Postad
Grymt att gå från 60 till 2 000 fps. Älska Twixtor. :)

En sak jag gärna hade sett är en kameraåkning mot den riktningen som skidåkaren kommer ifrån (skidåkaren åker ned för backen, kameran åker uppåt). När skidåkaren passerar kameran jämsides, och åker förbi, blir det betydligt större förändring i bakgrunden än förgrunden, vilket gör att man "får ut" mycket mer av slow motion. Åtminstone i mitt tycke.

Lite som Mythbusters motto: If it's worth doing, it's worth overdoing. :e

Tänkte jag inte så mycket på faktiskt. Ska verkligen tänka på det nästa gång.

Tack ska du ha!

Postad

De två sista bilderna gjorde hela filmen. Allt är så jävla härligt, man bara sitter o längtar till närmsta skidort för åka lite bräda och hoppa lite gupp, och så helt plötsligt en vurpa (som ser ut att sluta ganska illa), och en stackars liten skidåkare som kämpar sig upp för att hämta sin skida. Priceless. Snyggt med twixtor och partikeleffekter. De kompletterade varann bra!

Postad
De två sista bilderna gjorde hela filmen. Allt är så jävla härligt, man bara sitter o längtar till närmsta skidort för åka lite bräda och hoppa lite gupp, och så helt plötsligt en vurpa (som ser ut att sluta ganska illa), och en stackars liten skidåkare som kämpar sig upp för att hämta sin skida. Priceless. Snyggt med twixtor och partikeleffekter. De kompletterade varann bra!

Haha ja, jag tyckte dom klippen var lite rolig. Grejen med dom där killarna var att dom visste hur man krashar så dom gjorde sig aldrig illa. Även om dom skulle tappa båda skidorna så skulle dom landa, göra en volt och sen gå och hämta skidan direkt, haha.

Tack ska du ha! :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...