Gå till innehåll

Osäkrad, Klar skolprodjekts film! Vad var bra och vad kunde förbätras?


Creat0r

Recommended Posts

OSÄKRAD handlar om fyra kompisar i en stockholmsförort som får tag på en pistol. Hemska saker händer och detta splittrar deras vänskap.

Filmen är ett projektarbete gjort 2010 till 2011 på Täby Enskilda Gymnasium.

 

Skriven, fotad och redigerad av: Anton Jehrlander, Joel Adolphson och Adam Almén

 

Medverkande: Jonathan Almén, Victor Beer, Markus Drago och Joel Adolphsonhttp://www.youtube.com/watch?v=Mo2u69OaO1c

Länk till kommentar
Share on other sites

Bra jobbat! Greppet med pendlande kamera och zoomar i bild är inget jag själv gillar i regel, men i stora delar av filmen så fungerar det bra. Dock så finns det vissa sekvenser (särskilt i början när de sitter och pratar om festen) där klipp känns lite sämre. Som mitt i en zoom. Eller mitt i en rörelse åt ena hållet till en motbild där en rörelse går tydligt åt andra hållet. Det blir lite störande.

 

Musiken känns också lite överdramatisk, det skulle kanske inte skadat att fixa lite originalmusik som sitter bättre med klippen, även om det på sina ställen fungerar bra. Om det finns musikklasser eller så på ert gymnasium så kan det vara en bra plats att värva en musiker att samarbeta med :)

 

Den brutalt överexponerade bilden från inifrån bilen ca 8:58 tillförde inte såpass mycket att den "måste" vara med. Istället sänker den kanske helhetsintrycket från ett helt ok foto.

 

Bra jobbat.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...