monnexs Postad 1 april 2011 Postad 1 april 2011 Det är så här att jag har filmat ett klipp i 50 fps. Innan jag drar ner den till timelinen ändrar jag klippet till 25 fps (interpret footage > Framrate 25 fps) för att de ska gå i slow motion. Efter detta använder jag funktionen timeremapping för att dra upp hastigheten under vissa partier. Det blir precis som jag vill fram till jag renderar. Efter jag renderat tycks inte premiere förstå att jag gått in och ändrat framerate till 25 fps. För precis på de ställen jag dragit upp hastigheten på klippen blir det ett hopp till ett annat ställe längre fram på klippet. Dvs där jag skulle varit om jag inte ändrat framrate. Hur löser jag detta och är det nödvändigt att rendera om det inte går att lösa? 0 Citera
Max_H Postad 1 april 2011 Postad 1 april 2011 Sitter tyvärr på fel burk för att testa, men om det inte fungerar: - Prova att nesta klippet INNAN du gör remap - Exportera klippet som ett nytt klipp INNAN remap 0 Citera
monnexs Postad 1 april 2011 Författare Postad 1 april 2011 Kanske borde säga att det är CS4 föresten. Ska testa det du nämnde. Uppskattar alltid att du delar med dig av din kunskap! edit: Menar du att jag exporterar ut klippet från premiere så det är helt fristående. Sen importerar in det igen för att remappa? 0 Citera
monnexs Postad 1 april 2011 Författare Postad 1 april 2011 Jag testade att exportera klippet och importerade in det. Yes nu funkade det som det skulle. Dock blev kvalitésförlusten rätt stor tyvärr så jag skulle föredra om det går att lösa på annat sätt. Jag exporterade till mpeg2 och i samma storlek (1280x720p) som klippet. Kanske finns ett bättre alternativ. 0 Citera
Max_H Postad 2 april 2011 Postad 2 april 2011 Testade du att lägga klippet i en ny sekvens..? Är det bara ett klipp, kör ex QT Animation. För många klipp kan P2 vara ett alternativ. //Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.