Gå till innehåll

Toxx

Recommended Posts

Use condoms är ett samarbete mellan MLF Productions och Serenad Produktion. Filmen handlar om ett par som inte riktigt är på samma plan i en viss fråga. Filmen är 6 minuter lång och kan beskrivas som en dramakomedi. Hoppas ni gillar den, kommentera gärna!

 

Use condoms

 

MLF Productions

http://www.facebook.com/pages/MLF-Productions/279034436230

 

Serenad Produktion

http://www.facebook.com/pages/Serenad-Produktion/159618614052931

Länk till kommentar
Share on other sites

kul att ni lagt upp filmen här. alltid uppskattande att se vilka filmer som produceras i vårt land.

jaaa. så mycket komedi vet jag inte om det var i mitt tycke. men men.

jag vet inte hur seriösa ni är i ert filmskapande heller, men har ni två produktionsbolag bakom er så antar jag att ni hållt på ett tag;

Så lite ris och ros:

fotot är bitvis helt okej. kul med handkamera, det skapar spänning i en annanrs ganska tråkig miljö. men kulisserna? helvita väggar som ibland har mer skärpa än skådespelarna? jag blir uttråkad innan första minuten.

ljudet är bra. inget märkvärdigt.

Klippningen är ju svår att få till när ni har så mycket handkamera, det är en del större klaffmissar, men som man ändå kan ha överseende med. kanske att den är lite i längsta laget. klipp ner den hälften så lång.

Det som däremot inte är så bra är manuset... först och främst är det oerhört klyschigt och inte trovärdigt för fem öre. sen efter 6 minuter så sitter man där och undrar vad handlar filmen om? det börjar med att hon är less på honom, och redan då vet jag hur filmen kommer sluta. det ger ingen bra känsla i slutet när man sett filmen. som sketch funkar den kanske men inte som kortfilm. och det räddar fortfarande inte klyschorna och dialogen.

hon är hyffsad i sin roll. men inte han. överspelat och direktinläsning av manuset. Något som regin borde kunnat göra bättre? Iaf, dåligt manus och dålig regi gör honom inte bättre.

 

sammanfattningsvis, ett tråkigt, klyshigt manus utan utveckling och trovärdighet, i en än tråkigare miljö med mindre bra skådespelare/regi. = ni har alla förutsättningar att göra en bättre film nästa gång!

drygt också att eftertexterna hackar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...