Gå till innehåll

Recommended Posts

Rikard och Michelle är tillsammans, men ingen av dem vet egentligen varför längre. I ett försök att "hitta tillbaka" till vad de en gång var tar Rikard initiativet till att åka iväg och jaga igen.

 

Psykologisk och symbolisk och öppen för egen tolkning.

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=1iYFn5IcrQs

 

Filmen är gjord som en del i en kurs på Högskolan i Gävle. Vi var tre killar i gruppen som inte kände varandra, inte bodde i samma stad och inte hade några resurser. Då vi var fristående studenter och läste med programstudenter var vi dessutom gruppen som bestod av de som "blev över". Vi hade ingen kameraerfarenhet och ingen tillgång till skådespelare. Men slutprodukten kom att fungera någorlunda tycker jag,

Länk till kommentar
Share on other sites

Helt okej film. Ni borde ha lagt lite extra tid på ljudet. Användandet av stativ är trevligt men där finns lite att arbeta på, vilket ni verkar upptäcka mer i slutet av filmen med tilt och panorering. Huvudpersonen vet jag inte hur många gånger denna går ur bild, bakom kameran...känns som lite för återkommande och stativet borde vara lite högre upp. Vad har ni gjort med bildformatet i slutet när han sitter vid bilen?

Annars är det rätt bra klippt på sina ställen men som helhet tycker jag inte det riktigt håller.

Länk till kommentar
Share on other sites

När det kommer till kamerahantering kan det bara bli bättre. Killen som skötte kameran var inte alls hemma på den och vi hade mängder av material vi inte kunde använde på grund av det.

 

Det var även det som var anledning till vad som händer med bilden de sista sekunderna när huvudkaraktären sitter vid bilen. Killen med kameran hade fipplat till det med inställningarna och körde stora delar av filmen i 4:3... det korrigerades i efterarbetet med zoom... jag var inte med när de sista fixades och filen exporterades för redovisning och det var en av flera chockar jag fick vid "premiären/redovisningen"

 

När det kommer till ljudet hade vi helt enkelt inte tid och det inspelade materialet var svårarbetat. Vid flera tillfällen hade en extern mick varit att föredra men nån sån hade vi inte...

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...