Gå till innehåll

korrupt fil förstör hela programmet...


flizan

Recommended Posts

Hej!

 

Jag har jobbat lite smått med film ett år på ett litet reklamföretag, skaffade en ny kamera för lite sen.

En Panasonic HDC-SD700 Det har funkat jätte bra ett tag men nu har jag fått problem med redigeringen. (redigerar i adobe premier pro CS4)

 

När jag importerar filerna låser sig hela programmet, jag får tvångsavsluta och sedan starta om datorn för att bara kunna öppna premier igen. Programmet funkar som det ska tills jag importerar och då låser sig allt...

 

Är det möjligt att det är ett filmklipp som orsakar det hela eller var ska jag annars söka problemet?

Kan de ha något med själva datorn att göra?

Jag redigerar på en alldeles ny imac 27 tum,

 

Hjälp!

Länk till kommentar
Share on other sites

Då är det troligen ett klipp som är korrupt.

 

- Testa först att skapa ett nytt projekt, importera sen det gamla projektet (dvs importera prproj-filen) i det nya.

- Rensa också alla cahchefiler (de som heter .pek och .cfa). Öppna igen och se om det funkar.

- Funkar inte det, döp om mappen där filmerna ligger och öppna projektet som Off Line. Relinka till klippen i den omnamnade foldern och se om den hänger sig då.

- Hänger den sig innan du hinner se vilken fil det är, får du ta den långa vägen och lägga filerna i en ny folder en fil åt gången. Till slut hittar du den trasiga.

 

//Max

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...