Gå till innehåll

Dokumentär om stamning


Kim1987

Recommended Posts

Hej.

 

Mitt namn är Kim och jag är en kille på 24 år som har stammat sedan jag var 4-6 år gammal. Jag stammar så mycket att jag inte kan säga en mening utan att stamma, jag kan inte heller uttala mitt namn.

 

The Kings Speech, ni kanske har sett den eller hört talas om den. I alla fall handlar det om en kung som stammar och får hjälpa med att bota den. Filmen har fått stor publicitet i media och stamningsförbundets ordförande, Anita Blom har varit med i DN, en artikel om filmen och om stamning.

 

Jag har länge försökt komma i kontakt med ett filmbolag som vill göra en dokumentär om stamning. Det finns idag ingen svensk dokumentär som har skapats om stamning. Min tanke är i sådana fall att ni under en vecka får följa mig i min vardag.

 

Jag tror att denna dokumentär skulle få ett ganska stort genomslag då stamning tabu i samhället, ingen talar om stamning, ingen förstår hur mycket det påverkar ens liv. En dokumentär likt denna hade jag tänkt mig http://www.youtube.com/watch?v=7lOKH1OfVoo&feature=related.

 

Jag bor i Sundsvall och har varit i kontakt med både Östersunds Tidning och Sundsvall om ett reportage om mig och nu tänkte jag gå vidare och försöka hitta något företag som vill göra en dokumentär om mig.

 

Har ni frågor eller är ni till och med intresserade så får kan ni kontakta mig på kim.alalauri (at) gmail.com

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...