Jump to content

Naken

maaac

Recommended Posts

Tja!

Marcus här..tidigare känd som UvenEye! Blandannat bakom "succén" KÅT..hehe! iaf..tappat lösen till förra användarnamnet...så va tvungen att starta ny..NU! haha

låg o försökte sova..så fick jag en liten idé till kortfilm i huvudet..vet inte om jag är konstig på nåt sätt...med tanke på va denna handlar om..haha..men iaf..tycker det lät skoj..o sött..

----------

en kille...är trött på livet, det är tråkigt, samma sak om och om igen...han känner sig...helt enkelt jävla trist. han vill göra något nytt, testa något, bli något..vara något. vad ska han göra? börja röka? nej, bara patetiskt. börja på nån sport? nä fy fan, ständiga krav på en själv. jag vill ju vara fri. jag kan ta flylektioner...ja..lära mig flyga...se världen ovanför. nej..fan..för dyrt...och tar lång tid..kommer aldrig bli nåt av det, plus att jag är rädd för höjder..men vafan! resa? mmm..vart kommer man på 20 kr..nej vänta..20kr och 50 öre. Nej! Byta klädstil, till något otroligt konstigt? han tar på sig svart skjorta, o ja...svartar till sig..målar sig i ansiktet. går ut på stan..upptäcker att det finns fler sånna. nej fan...inte unikt! jag vill ju vara unik..vad är unikt?

han ligger naken i badkaret och funderar...kanske lika bra att ge upp..livet är trist...! han ligger där..naken..o ser sig själv...men vänta nu lite...ja fan!

nu ser vi honom gå runt naken ute på stan..bland folk. folk tittar på honom..stirrar...skrattar...uschar sig. vad fan gör han?

yes..äntligen...UNIK!

hans vänner undrar vad fan håller på med...när han är naken på festen..! han säger bara att han helt enkelt försöker finna sig själv..testa grejor!

men han upptäcker snart att vara naken är ganska..ja..naket..när man är ensam om att vara det...!

-

mm..sen vet jag inte riktigt..en bit som fattas...det ska iaf sluta med att han krockar..med en tjej..som åsså är naken. typ nån han känt innan..nån kompis...som helt enkelt åsså vill vara naken...o nu...står de båda nakna..mot varandra..de börjar skratta..o finner varandra..i nakenheten..tillsammans...!

hehe mm..bara nåt jag kom på nu mitt i natten..rykte till o det bara kom..tyckte det lät helt kul..som en liten kortfilm.

eller?

ska snart få tillbaka förra namnet..tror jag..hehe

Dialogen flyter på bra tycker jag. Inga krångligheter och storyn kan nog bli intressant men åldern? 18 bast känns lite fjortis för mej. När man är 18 har man inte testat och gjort allt. Inte många som har det i alla fall. Tycker karaktären borde ha en ålder mellan 25-27 i alla fall, då har han hunnit med lite mer. Annars bra.

Vem är Christer som höjer på ögonbrynen när Ludde och Maja sitter i sovrummet?

Men i övrigt ett intressant manus, inte överdrivet mycket nakenhet, kul dialog, lättläst. Några få stavfel finns förstås, men dessa är av mindre irriterande karaktär (förklädde istället för förkläde). I stort sett en alldeles utmärkt början, nu får vi vänts och se var du tar det härifrån :)

såjja..har suttit på dass rätt mycket o tänkt...(dasset är ju mannens tänkartron)..o kommit på vart allt det här ska handla om.

Ludde, vill ju som sagt få reda på vad meningen med livet är. hans illustrerad vetenskaps läsande kompis Max läser i senaste numret om den heliga platsen uppe i sameland där det sägs man ska kunna finna meningen med livet.

ett tu tre, tar ludde o max bilen (eller liftar) upp till norra sverige, i jakten på meningen med livet. precis när de är påväg...ser micaela dem o frågar vart fan de ska...hon säger att hon också ska åka med...och tillsammans glider de iväg.

men ja..sen vet jag inte nåt..men typ nåt i stil med att det inte finns nån plats..eller nåt...som ger dem svaret på vad meningen med livet är..utan det typ är resan dit..hela det där..nåt...bla bla..

sen återvänder de..lite smått sura att de inte funnit meningen med livet...bråkat lite kanske eller nåt...! sen ligger Ludde ibadkaret o tänker...på allt de varit med om..o till sist så.."ah!"...finner han svaret...(om det nu finns ett svar)...o nånting nånting..så går han naken...genom staden..bla bla! micaela ser det..o förstår hon åsså..o blir naken hon med!

men typ ja..meningen med livet är nåt i stil med...att det inte finns någon "mall" för hur man uppnår meningen med livet..utan allt handlar om att man ser till att göra grejor..som bryter sig loss från det tråkiga upprepande livet man egentligen skulle levt...

ja nåt sånt? ta-da! ha-ha!

• 3 weeks later...

Det du har skrivit än så länge är mycket som ditt tidigare alster; lättläst och underhållande med ett bra flyt. Men om jag hade varit du, vilket jag inte är, och hade jag varit det hade jag kanske ändå inte gjort det men jag skulle, om jag varit jag, iallafall ha lagt lite mer av tiden på toaletten till att forma slutet innan jag fortsätter att skriva.. inte för att det är nåt fel på:

"men ja..sen vet jag inte nåt..men typ nåt i stil med att det inte finns nån plats..eller nåt...som ger dem svaret på vad meningen med livet är..utan det typ är resan dit..hela det där..nåt...bla bla.."

men det är vad jag hade gjort ialla fall..

Men du skriver som sagt bra, jag får lust att göra filmen när jag läser ditt manus och då har du ju lyckats.. om du nu kommer vidare det vill säga.

Ser fram emot fortsättningen!