Gå till innehåll

Förslag på hur man ska filma en POV-musikvideo?


frycek

Recommended Posts

Undrar om någon har något bra förslag på hur man ska kunna filma en musikvideo i stil med denna där allt är filmat POV av en karaktär genom hela musikvideon. Föreslå gärna inte handkamera eftersom det kommer bli för skakigt för att se bra ut.

 

 

Är tacksam för alla förslag!

Länk till kommentar
Share on other sites

Menar du rent tekniskt eller mer bilder?

 

Tekniskt sett så är inte ett stativ jättedumt som poor man's steadycam. Mycket av POV handlar om att ha rörliga och naturliga bilder så någon form av steadycam behövs i mitt tycke. Testa dig runt med ditt stativ. Tryck ihop benen och häng någon vikt lite längre ner.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tänkte hur man ska få till effekten tekniskt. Det är ju tänkt att kameran ska vara en persons syn. Så man ser personens händer ibland etc (som i exempelvideon jag länkade till) Man kan ju bara ha någon person som håller en kamera framför personens ansikte och filmar, men jag tror det blir alldeles för skakigt för att se realistiskt ut. Steadycam eller stativ tar nog för stor plats för att kunna ha med händer i bild också. Jag förstår inte riktigt hur du menar man ska göra.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Vi gjorde lite POV grejer till några företagsfilmer och några sketcher inför en prisutdelning. På dem inspelningarna hade vi en hjälm byggd av en slalomhjälm med fäste för att montera en mindre kamera (vi körde på 5Dmk2) framför ögonen. Funkade väldigt bra, tror vi körde på ty ett 14mm eller 16-35 för att få med så mycket händer som möjligt.

 

Hjälmen finns att hyra på Ljud och Bildmedia!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...