Gå till innehåll

Nutely och Bergström kritiska mot SFI


Bleckert

Recommended Posts

Som de flesta säkert sett har paret Nutley/Bergström kritiserat kritikerkåren och SFI ganska rejält i ett antal tv-framträdanden och tidningsartiklar. Personligen tycker jag att deras filmer suger och att alla är precis lika dana. Men deras popularitet är, trotts min bra smak, ganska stor. Har inte sett den senaste Änglagård men den ska tydligen vara kass, även om den har sålt 5-600 tusen biobiljetter.

 

Vad tycker folk här? Ska filmer som drar folk till biograferna prisas (även om folk tycker filmen är kass)? Dessutom finns ju publikens pris, om Nutley/Bergström hade gjort årets bästa film hade de väll fått det?!

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu tycker jag inte att så många filmer som belönas i Sverige är fenomenala. Men att påstå att Nutleys filmer någonsin varit värda att få något som har prestige kopplat till sig å det allra minsta känns bisarrt. Hantverksmässigt medelmåttiga inom svensk film, historiemässigt rätt ytliga och med ganska anonymt skådespel.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...