Gunvald Postad 10 januari 2005 Postad 10 januari 2005 Hur får man ner storleken på ens filmer som man gjort?? Jag har dels gjort en film förut, där resultatet blev 1,4 GB stort för 6 min film! (redigerades i Studio 7). Nu mera klipper jag i Adobe premiere pro. För att sedan expotera till Adobe encore dvd för dvd bränning. Men kommer jag att få plats med en 20min film på en vanlig dvd skiva?? Eller ska man ha någon mystisk codec el. liknande?? Förslag? 0 Citera
Ior Postad 10 januari 2005 Postad 10 januari 2005 Du ställer in vilken bitrate du vill ha i Encore och därmed hur många minuter det får plats. 0 Citera
Ronnie Postad 10 januari 2005 Postad 10 januari 2005 DVD använder ett betydligt mer komprimerat format än redigeringsprogrammen. Du kommer att ha plats för betydligt mer än 20 minuter film på DVDn. 0 Citera
Christian van Caine Postad 10 januari 2005 Postad 10 januari 2005 Går dessutom att öka kompressionsgraden om man vill knö in riktigt mycket film, men vill minnas att 4,5 gig (DVD5, dvs Singel Layer Singel Side) är 2,5 timmar normalt, även om iDVD av nån jävla anledning bara tillåter 1,5. 0 Citera
Knodel Postad 11 januari 2005 Postad 11 januari 2005 jag tror att du kan ändra storleken då du spelar upp den i datorn.. på winamp eller media player.. du behöver bara dra in den där på kanten :S 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.