Gunvald Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 Hur får man ner storleken på ens filmer som man gjort?? Jag har dels gjort en film förut, där resultatet blev 1,4 GB stort för 6 min film! (redigerades i Studio 7). Nu mera klipper jag i Adobe premiere pro. För att sedan expotera till Adobe encore dvd för dvd bränning. Men kommer jag att få plats med en 20min film på en vanlig dvd skiva?? Eller ska man ha någon mystisk codec el. liknande?? Förslag? 0 Quote
Ior Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 Du ställer in vilken bitrate du vill ha i Encore och därmed hur många minuter det får plats. 0 Quote
Ronnie Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 DVD använder ett betydligt mer komprimerat format än redigeringsprogrammen. Du kommer att ha plats för betydligt mer än 20 minuter film på DVDn. 0 Quote
Christian van Caine Posted January 10, 2005 Posted January 10, 2005 Går dessutom att öka kompressionsgraden om man vill knö in riktigt mycket film, men vill minnas att 4,5 gig (DVD5, dvs Singel Layer Singel Side) är 2,5 timmar normalt, även om iDVD av nån jävla anledning bara tillåter 1,5. 0 Quote
Knodel Posted January 11, 2005 Posted January 11, 2005 jag tror att du kan ändra storleken då du spelar upp den i datorn.. på winamp eller media player.. du behöver bara dra in den där på kanten :S 0 Quote
Recommended Posts