Gå till innehåll

Hjälp med känsla!


Branne

Recommended Posts

Hallå! håller på med ett projekt och vill nå perfektion så behöver lite tips och hjälp.

 

Jag gillar att fånga sinnesstämningar på film, både ledsna och glada. Därför undrar jag nu: hur får man en riktigt skön känsla på film? det jag strävar efter är:

1. En ledsen, mörk känsla som man får uppleva mycket i filmen The Wackness

jag älskar lifestyle shootsen i tåget. jag har provat at mixrta med mättnad osv men lyckas inte riktigt uppnå färgen.

2. Jag vill ha en varm, tillfredsställd ''morgon'' känsla som man får av början av den här reklamfilmen

 

Borde kanske tillägga att jag filmar med en relativt bra samsung handycam hd med Shneider objektiv (då jag misstänker att man måste ha en bättre kamera med fler inställningar för att nå känslorna). Och redigerar i Sony Vegas pro hd 9.0.

 

tack på förhand!

Länk till kommentar
Share on other sites

1. Filmisk mörk känsla uppnås med skarpa skuggor och tydligt, teatralt ljus. Jobba med ljus, särskilt konturer och dra till rejält i svärta när du redigerar. Eventuellt så filmar du med crush blacks om det mot förmodan finns i din kamera.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...