Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Sitter här å redigerar en långfilm med Sony Vegas Movie Studio 9.

Har delat upp filmen i olika projekt, sparat i olika mappar, men har inte gjort dem till filmformat ännu.

Min fråga:

Vill lägga till ett färdigt projekt till det projektet jag håller på med, så att säga. Men kan fan inte komma på hur

man ska göra! Har testat att öppna projektet jag vill lägga till, men då ersätter det projektet jag håller på med.

Var det nån som förstod hur jag menade? Förstår det knappt själv när jag läser det... =)

Jag menar på samma sätt som man kan kopiera och klistra in stycken i ett textdokument, både före och efter

det man skriver just för tillfället. Enstaka filmsekvenser går bra att kopiera, men jag lyckas inte kopiera hela projekt med musik och allt.

Den lösning jag använt hittills är att göra färdiga filmer av scenerna, och sen klippa ihop dem i slutet i rätt ordning.

Men då strular det till sig med musiken ibland, för jag vill ha musik som hörs mellan scenerna. Plus att jag gärna

vill ha ett komplett projekt som jag kan göra flera kopior av filmen, med olika format.

Ett annat alternativ är ju att "bygga" filmen i rätt ordning redan från början. Men det går ju inte alltid, eftersom

man oftast spelar in film i annan ordning än den ska visas. Har inte alla scener färdiga ännu.

Nån som vet hur jag ska göra?