Jump to content

Kan inte öppna Premiere projekt på annan dator. Snälla hjälp!

villvetamer

Recommended Posts

Tjena

Håller på med en musikvideo. Vi har först fått hjälp av en kille som gjort nästan hela videon klar på en mac dator i premiere pro. Nu ska vi fixa resten för han gått under jorden. Hann som tur var få projektet och alla film filer innan.

Försöker öppna upp projektet, då frågar den självklart efter varje film fil, det är bara det att hälften är .mp4 filer och funkar inte på mitt premiere. Premiere tar inte emot mina .mp4 filer även om jag försöker importera till nytt projekt.

Varför går inte .mp4 filerna in?

Försökt konvertera dom till avi bla men blir sämre bild, förlorar ljud mm. Lite olika på olika converters.

Behöver hjälp!

Tack på förhand!

Mvh

Som vanligt när man behöver hjälp måste man ange så mycket man kan kring detaljer om material och de verktyg man använder.

Som en början kan du ange vilket: OS, Premiere, versioner/updates, codecs och källmaterial/kameraformat du har. Samt andra saker som kanske kan vara bra att känna till. T.ex. om du har installerat codec-paket eller motsv.

Tänk på att MP4 och AVI är bara behållare eller sk. container och säger inte så mycket om själva innehållet. Codec är bättre att känna till.

Först då kan vi kanske försöka se om kan se felet.