Gamepost Posted November 28, 2010 Posted November 28, 2010 Hej! Vi har påbörjat en film som kommer att filmas som mest ute och det är snö överallt i området jag bor i. Några tipser vad man ska ha med sig och annat som hjälper mig filma utan att halka på problem... Tack. 0 Quote
EddieL Posted December 2, 2010 Posted December 2, 2010 Du ska väl se till att ha bra ljus eftersom scenerna kanske är väldigt mörka då vintern är mörk utav sig. 0 Quote
Sarista Posted December 8, 2010 Posted December 8, 2010 kolla så er utrustning fungerar när det är kallt.. 0 Quote
Kissemiss Posted December 8, 2010 Posted December 8, 2010 Se till att ha ett varmt ställe i närheten där skådespelare och team kan värma sig och använda toalett. Det är även bra om ni har tillgång till ström där så att bla kamerabatterier kan laddas om nu det skulle behövas. Tänk på att många kamerabatterier lägger av utan värme, det kan hjälpa att ta av det från kameran och värma i armhålan bara. Det är nog det jag tycker är viktigast! Sen är det bra att ha med sig en kanna kaffe, varm choklad eller liknande. Klä er varmt!! 0 Quote
Gamepost Posted December 8, 2010 Author Posted December 8, 2010 Se till att ha ett varmt ställe i närheten där skådespelare och team kan värma sig och använda toalett. Det är även bra om ni har tillgång till ström där så att bla kamerabatterier kan laddas om nu det skulle behövas. Tänk på att många kamerabatterier lägger av utan värme, det kan hjälpa att ta av det från kameran och värma i armhålan bara. Det är nog det jag tycker är viktigast! Sen är det bra att ha med sig en kanna kaffe, varm choklad eller liknande. Klä er varmt!! Tack för en jättebra svar, Om det finns några saker som ni tycker att nån har missat skriv ner :) 0 Quote
Martin Oller Posted January 18, 2011 Posted January 18, 2011 1. Ladda batterierna fullt innan, kapaciteten i kyla är direkt i korrelation till hur laddat det är & hur mycket kyla det tål (en helt urladdat batteri kan faktiskt gå sönder vid bara några minus) 2. Reservbatterier, mer än ni behöver (piratbaterier på ebay är typ gratis och fungerar oftast lika bra/bättre) 0 Quote
Jonas1 Posted February 2, 2011 Posted February 2, 2011 Av erfarenhet kan jag säga: reflektor, massa batterier, varma skor när man står i snö länge, varma men smidiga handskar till kameramannen, solglasögon så man inte blir snöblind (oftast om man är i fjällen då) sen tycker jag det mesta har nämnts 0 Quote
Mattihp Posted February 2, 2011 Posted February 2, 2011 En sak jag upptäckt under annat jobb utomhus att kyla och hårt arbete länge lätt kan resultera i huvudvärk/trigga migrän. Så huvudvärkstabletter kan vara ett abstrakt tips. Linda in reservbatterierna i plädar och kläder etc. så att de är redo att köra och inte dör direkt. 0 Quote
Recommended Posts