Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej,

Är ganska ny i Final Cut Pro och vet inte hur man ordnar sina klipp kronologiskt från lite olika kameror i Final Cut Pro.

Har som sagt filmat med 2 olika kameror (bla 5DMKII) och vill att klippen lägger sig efter "capture date" oavsett kamera så att allt är i ordning innan man drar ner det till timelinen.

Hittar ingen "capture date kolumn".

Detta borde ju inte vara några konstigheter tycker jag.

Tacksam för svar!

mvh/Stefan

Postad

tanken är att du vid log and capture/transfer ska kategorisera klipp efter scener och liknande. Du kan också lägga dom i mappar och döpa dom efter en logisk följd.

Men något sätt att sortera efter meta data känner jag inte till.

/KN

Postad
tanken är att du vid log and capture/transfer ska kategorisera klipp efter scener och liknande. Du kan också lägga dom i mappar och döpa dom efter en logisk följd.

Men något sätt att sortera efter meta data känner jag inte till.

/KN

Tack för svaret beta 75!

Har hittat en annan lösning. Innan jag gör något annat Kör jag en Batch rename i Bridge typ capturedate_originalfilename_cameramodel, ex 20101025_1025_Canon5DMKII. Har gjort presets för ett par olika kameramodeller jag använder.

När jag efter transkodning till Prores422 i MpgStreamclip importerar filerna till FCP lägger de sig nu i kronologisk ordning efter "Capture date".

Hade varit smidigt om FCP kunde läsa "Capture date" från metadatan i filen som Bridge kan.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...