Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har försökt med mtsfiler, Mpeg2 filer och Quicktimefiler. Alla i upplösningen (1440 x 1080i) Att jobba i timelinen är inga problem. När jag sedan ska rendera bort det röda strecket, så hänger sig premiere. Om jag exportera timelinen till Adobe media encoder så renderar den ca 1/3 och hänger sig sedan. Har även försökt gå via aftereffects CS5. Precis samma sak. Vid utrendering hänger sig filerna OAVSETT vilket format jag försöker rendera ut i. Har provat alla H264, Mpg och Quicktimeinställningar jag kan komma på.

Har aldrig tidigare haft problem. Har kört CS3, sedan CS4 och nu CS5:an

Kör Vista 64bitars, men 6 gig ram. Har en dualcore 2,6 gigaherz AMD

Felmeddelandet som dyker upp från mediaencodern är följande

Problem signature:

Problem Event Name: APPCRASH

Application Name: Adobe Media Encoder.exe

Application Version: 5.0.1.0

Application Timestamp: 4c5bf70b

Fault Module Name: ImageRenderer.dll

Fault Module Version: 5.0.0.0

Fault Module Timestamp: 4c5be0cb

Exception Code: c0000005

Exception Offset: 0000000000180d4e

OS Version: 6.0.6002.2.2.0.256.1

Locale ID: 1053

Additional Information 1: 0094

Additional Information 2: 5860598554627894a4ae6844fd331c5e

Additional Information 3: 4e82

Additional Information 4: 4604796c704624c9c98d638ada3c555e

Snälla! Har någon en lösning på problemet?? Jag får panik!!

Postad

1. Börja med att uppgradera till 5.02

2. Testa samma filer i ett annat projekt.

3. Funkar det, importera det gamla projektet till ett nytt projekt.

4. Rensa alla cache-filer, alla Mpeg indexeringar och CFA-filer. Öppna projektet och låt Ppro göra om all indexering.

/Max

Postad

Tack för tipset. Hade redan senaste versionen av Premiere. Gjorde dock alla övriga steg på listan, men programmet/Programmen hänger sig ändå. Jag har gått så långt att jag körde ett memtest och flashade om bioset på datorn. Allt fungerar som det ska. Mediaencodern/Premiere använder som mest ca 43-44% av processorkraften. Det kommer olika långt varje gång innan det kraschar. Ibland till 13-14% Ibland till 40-50%.

Postad

Testa den långa varianten.

- Deaktivera programmet.

- Avinstallera.

- Kör Adobes Clean Script. (Finns på supportsidan)

- Installera om.

- testa igen.

Funkar inte det: Ring supporten 08-585 366 92. Kan dom inte svara, PM:a ditt Support Case ID till mig.

/Max

Postad

Det fungerar Max DET FUNGERAR NUUU!!! Jag är så jävla lycklig. Har kämpat med detta in på småtimmarna i 3 dagar nu. Avinstallerade CS5, Installerade om allt. Har försökt rendera ut i alla tjocka, smala, långa och korta format som finns. Har ...provat alla inställningar, alla olika CS program. Har pratat med experter på forum. Har kört memtests, har kört processor tests. Har flashat bioset. Har börjat kolla på priser på en ny dator o.s.v I morse kom sista åtgärden. Avinstallera Vista och Installera Windows 7. Nu renderar den som en klocka =) Hade panik, eftersom jag sitter på ett gigantiskt renderingsjobb som är värt mycket pengar...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...