Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Här är ett problem jag har. Hittar ingenstans i PPro CS5 där man smart kan jämna till ljudnivåer på SAMTLIGA klipp på timeline.

Man kan ju enkelt högerklicka på ETT klipp i timeline och välja "Edit in Soundbooth", men man kan inte markera flera klipp samtidigt för att göra det.

Man kan visserligen justera hela ljudspåret direkt i PPro med "Track volume" , men det skulle vara snabbare och bättre att kunna föra över hela sekvensens ljudspår till Soundbooth.

Är det nån som hittat denna funktion, eller finns den helt enkelt inte?

Postad

Det är lite oklart vad du egentligen vill göra. För att jämna ut ljudnivåerna kan du lägga på kompression på hela ljudspåret. (Öppna Mixer-fönstret och lägg till effekten Dynamics på ljudspåret.) Det är dock en snabb och inte riktigt bra lösning om problemet är att det är vilt skilda ljudnivåer på olika klipp. Jag använder kompression på detta sätt ibland när jag inte hinner ändra volymen manuellt på vartenda klipp.

Själv skulle jag vilja veta om det finns något sätt att ställa in volymen per klipp automatiskt baserat på ljudnivån i varje klipp. Alltså att normalisera volymen per klipp.

Postad

Vad jag vill göra är att kunna plocka in en hel sekvens (som innehåller många klipp) i Soundbooth. Men det går tydligen inte.

I Soundbooth kan du, Vilcans, göra precis det du eftrfrågar, att ställa in volymen automatiskt för varje klipp.

Jag ska testa ditt tips Max. Även om jag tycker Soundbooth verkar bättre.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...