FentonSpadrig Postad 8 september 2010 Postad 8 september 2010 Hej hej. Jag använder Premier Pro CS3 och det handlar om OSX Snow Leopard. Jag har även en CS5-licens men har valt att inte installera den för ens detta videoprojekt är färdig, i och med att det kan strula till det med mina plugins o.s.v, vilket skulle kunna förstöra hela projektet. Hur som helst så har jag ett musikvideoprojekt som är färdigt. Här om veckan renderade jag ut en test och det fungerade helt utan problem. Dock såg vi rätt så snabbt att det fanns en del klipp som vi var lite tveksamma till. Kort och gott öppnade vi helt enkelt projektfilen igen, ändrade längden på några enstaka småklipp (det handlar om hundradels sekunders skillnad på några klipp). Och sedan var det klart för rendering igen. Och från detta så fungerar det inte. Jag kör generellt h.264, 1080p, 30 fps o.s.v Alltså, generella inställningar. Ibland kommer renderingen till 100%, men stannar där och... ja, det tar aldrig slut. Avbryter man så har inte mp4-filen skapats, utan det ligger bara info- filer (video och ljud separat) som inte går att använda. Men ibland (oftast, till och med) når renderingen inte ens till slutet, utan stannar på vägen och säger att programmet inte kunde rendera ut en viss bildruta. Detta händer ALDRIG på samma ställe och ibland händer det inte alls. Men jag kan helt enkelt inte slutföra renderingen. Jag har även testat att rendera med constant bitrate, som mpeg2, quick time, flash video o.s.v. Men inget funkar. Det tar helt enkelt stopp. Så frågan är vad detta kan bero på? Jag bör notera att jag för stunden arbetar med material som ligger på en extern USB-hårddisk. Jag funderar på om detta är problemet och att disken är för slö för att kunna rendera i "realtid", så att säga? Jag har en FW800 disk också, som jag inte har testat ifrån. Det kanske vore bra? Jag har gjort såhär eftersom att materialet ligger på över 1TB och har spenderats flera hundra timmar på. Så det vore tråkigt om det inte gick att rendera nu... det gick ju sist. Är OERHÖRT tacksam för all hjälp jag kan få... Mvh Jacob 0 Citera
Max_H Postad 8 september 2010 Postad 8 september 2010 Döda preferenceserna (copy/paste från Adobes userforum): user>documents>Adobe>Adobe Media Encoder>4.0. Take the 4.0 folder and drag it to the desktop. Restart AME and it will recreate the prefs files (the 4.0 folder). User>Library>Preferences> In here, there should be a file called "com.Adobe.AdobeMediaEncoder.4.0.plist" Take that out and restart the application. Testa detta om det fungerar. //Max 0 Citera
FentonSpadrig Postad 8 september 2010 Författare Postad 8 september 2010 Tackar. Jag ska testa detta! Dock verkade det som att min rendering efter att jag skrev tråden fungerade. Dock är jag inte helt nöjd med den och skulle vilja köra lite andra inställningar, högre bitrate, varierande bitrate, högre kvalitet på ljud o.s.v. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.