Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har precis installerat Premiere Pro på en ny dator.

Vet när jag installerade det på min gamla dator att där är en del inställningar man bör ändra vad gäller capture, import, exprotering och liknande. Fick hjälp med det sist men har inte möjlighet att få kontakt med den personen nu.

Någon som skulle vilja hjälpa mig med vad det är jag bör ändra utifrån de automatiska inställningarna?

Och sist.. Om jag redigerat en film i CS4. Går det att öppna den i CS3 då och fortsätta redigera den där?

Postad

Premiere Pro CS4.

Det är ju olika vad jag vill ha ut det i från gång till gång. Ibland dvd kvalitet, ibland för att ligga uppe på internet..

Jag spelar in på mini DV-band.

Postad

CS4 är bara familjenamnet det finns ett versionnummer som talar om om du har installerat patchar osv t.ex. 4.2.1 Kolla under Help

Om du har mini-DV som format så finns det inte så mycket att fixa. När du skapar nytt projekt välj DV - PAL och sen Standard eller Widescreen 48kHz beroende om du spelat in i 16:9 eller inte.

Till DVD är det bara att skicka projektet till Encore så kommer den att fixa det mesta.

Ska du exportera till nätet så behöver du ange lite mer detaljer. Nätet är stort och kan visa 10-tal olika format i 1000 olika kombinationer. T.ex. YouTube, Vimeo osv.

Om det ska till större videotjänster så finns det oftast bra information på deras hjälpsidor vilka inställningar det ska vara. Finns även många sidor på nätet och även trådar här på forumet om vilka inställningar som är bäst.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...