Patiik Postad 24 juli 2010 Postad 24 juli 2010 Hej. Hur pass bra blir filmerna i Systemkameror? (1080P) Blir dem lika bra som med en Videokamera som också filmar i 1080P Om man tar tex Canon Legria HF200 (som jag har) och Canon EOS 550D? Om nu systemkamerorna ger lika bra bild och ljud som videokamerorna finns det väl ingen anledning att köpa en videokamera? Blir jag tvungen att sälja min Legria HF200 nu och köpa en systemkamera istället? 0 Citera
Kimster Postad 24 juli 2010 Postad 24 juli 2010 Finns ett flertal trådar här på forumet om DSLR vs video. Två korta: -Bildkvalitén blir i vissa fall mycket bättre, t.ex. skärpedjupet och ljuskänslighet (lite beroende på vad man räknar som bra bildkvalité, lite subjektivt alltså) -Ljudet på en DLSR är något man bör undivika om man ska spela in något av mer seriös karraktär. Micken (inbyggd) och ljudkontrollen är generellt mycket dålig på en DSLR Finns mycket att läsa om detta på forumet som sagt och på nätet. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.