pontuskarlsson Posted June 30, 2010 Share Posted June 30, 2010 tjena. har nu införskaffat mig en HD kamera, nu när jag hade filmat lite olika saker så skulle jag redigera dom i vegas, men när jag la in dom i vegas så finns det ingen bild (det blir bara grönt) det är mp4 format. tack på förhand 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
theseb Posted July 2, 2010 Share Posted July 2, 2010 Jag brukade ha samma problem med HD-material från en hjälmkamera, installerade medföljande program och codecs samt installerade rätt codec för ändamålet. Vad är det för kamera? Är det en kamera som spelar in på minneskort eller? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pontuskarlsson Posted July 2, 2010 Author Share Posted July 2, 2010 Jag brukade ha samma problem med HD-material från en hjälmkamera, installerade medföljande program och codecs samt installerade rätt codec för ändamålet. Vad är det för kamera? Är det en kamera som spelar in på minneskort eller? aa det är en samsung nx 10 med sd minneskort (systemkamera) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DigitalDirt Posted July 5, 2010 Share Posted July 5, 2010 Har haft samma problem med vissa filmformat i vegas. Vissa format öppnar bara audio och på vissa blir det bara ett streck på videon och svart bild.. Har löst det genom att konvertera klippen... vet inte om det finns någon smidigare lösning.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pontuskarlsson Posted July 6, 2010 Author Share Posted July 6, 2010 nu blev det samma sak när jag spelade upp en HD film på vimeo.com, samma gröna färg och allting.... det har alltid funkat med HD förut. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AtomicCross Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 If you dont mind så lånar jag tråden lite, måste man ha en speciell version av vegas om man vill behandla hd klipp?? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts