Spettochslägga Postad 18 juni 2010 Postad 18 juni 2010 Jag sitter som nybörjare och ska tömma min dv kamera i premiere pro. Och filmklippen är ganska korta. Hur kan man på ett enkelt sätt få varje klip till att bli en separat avi fil? Nu blir hela kasseten en avi fil, eller så får man sitta och lurpassa med rec-knappen i capture fönstret. 0 Citera
Max_H Postad 18 juni 2010 Postad 18 juni 2010 Kryssa i rutan för 'Scenen Detection'. Om det inte är HDV - då funkar det bara i CS5. /m 0 Citera
Jonsson Postad 19 juni 2010 Postad 19 juni 2010 Råkar du istället sitta på en gammal sleten CS3:a som jag, då använder du gratisprogrammet HDVSplit. Fantastiskt att det skulle dröja till CS5 innan denna "gratisfunktion" dök upp. Annars kan jag rekommendera "ctrl+K" (Razor At Current‑Time Indicator) för att smidigt klippa på tidslinan, då slipper du ha löjligt många småfiler att hantera. MVH / Jonsson 0 Citera
Nyaz Postad 19 juni 2010 Postad 19 juni 2010 Annars kan jag rekommendera "ctrl+K" (Razor At Current‑Time Indicator) för att smidigt klippa på tidslinan, då slipper du ha löjligt många småfiler att hantera. Fast det som är trist med det är ju att allting ändå länkar tillbaks till en masterfil, tyvärr. 0 Citera
Spettochslägga Postad 28 juni 2010 Författare Postad 28 juni 2010 Jag provade Scen detection, men eftersom min kameras datumbatteri är slut, kunde inte programmet avgöra var de skulle klippa, efter som det verkar vara på detta som Scen detection stödjer sig på. Måste köpa nytt batteri :) 0 Citera
Tomtebo Postad 30 juni 2010 Postad 30 juni 2010 Då är det bara se igenom klippet och dra ut de du vill ha då. 0 Citera
GutteG Postad 30 juni 2010 Postad 30 juni 2010 Lite bökigare (åtminstånde inledningsvis) är att gå igenom bandet och markera in och utpunkter för de olika klippen. Då får du separata klipp. Man behöver inte vara så värst noggrann, det ska ju ändå trimmas och klippas i redigeringen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.