Gå till innehåll

Dinner - en liten film om matlagning


MrFPG

Recommended Posts

Ville bara dela med mig av en liten kortfilm jag spelade in förra året. Själva temat är matlagning och det hela är inspelat i farten med storyboard påhittat allt eftersom.

 

Längd: 4:09

Utrustning: Nikon D90 + 50mm f/1.8 och 24mm f/2.8

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja det var väl en trevlig liten film. Jag kommer inte ta upp alla problem jag ser med den. Men du är ju själv med i filmen! Du kanske glömt att klippa bort det? Lite för mycket klipp och ur fokus för att det ska bli bra, som du gjort det blir det överdrivet och ganska omotiverat. Du har dessutom flera klipp genom filmen där du inte har med mer än halva huvuden på de personer som jag antar är dina föräldrar. Inte bra!

Ska inte fortsätta för jag antar att du precis hade köpt kameran och passade på att testa den...sen vips blev det en film sen ja...maten smakade nog bättre än vad filmen blev bra.

Ändock trevligt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja det var väl en trevlig liten film. Jag kommer inte ta upp alla problem jag ser med den. Men du är ju själv med i filmen! Du kanske glömt att klippa bort det? Lite för mycket klipp och ur fokus för att det ska bli bra, som du gjort det blir det överdrivet och ganska omotiverat. Du har dessutom flera klipp genom filmen där du inte har med mer än halva huvuden på de personer som jag antar är dina föräldrar. Inte bra!

Ska inte fortsätta för jag antar att du precis hade köpt kameran och passade på att testa den...sen vips blev det en film sen ja...maten smakade nog bättre än vad filmen blev bra.

Ändock trevligt.

 

Helt rätt. Ambitionen var att testa kameran och spela in några testklipp. Allt eftersom jag filmade tänkte jag att detta kanske kan klippas ihop till något. Problemet var bristande råmaterial så jag fick ta det som fanns för att det skulle passa låtens längd (som jag absolut ville använda).

 

Själv tycker jag filmen blev lika bra som maten fast jag är ju inte något proffs, precis som många andra här på forumet. Bra att du inte fortsatte tjata för då hade jag förmodligen uppfattat dig som en dryg översittare.

 

tack för svar.

Länk till kommentar
Share on other sites

Helt rätt. Ambitionen var att testa kameran och spela in några testklipp. Allt eftersom jag filmade tänkte jag att detta kanske kan klippas ihop till något. Problemet var bristande råmaterial så jag fick ta det som fanns för att det skulle passa låtens längd (som jag absolut ville använda).

 

Själv tycker jag filmen blev lika bra som maten fast jag är ju inte något proffs, precis som många andra här på forumet. Bra att du inte fortsatte tjata för då hade jag förmodligen uppfattat dig som en dryg översittare.

 

tack för svar.

 

Ja, som sagt, det var mer menat som konstruktiv kritik (alltså lite du kan ha i åtanke nästa gång). Utom det med maten...det vet jag ju faktiskt inget om.

Länk till kommentar
Share on other sites

Gillar låtvalet, känns nästan som något italiensk (något sånt) matprogram. :)

 

Filmen var kanske lite ur fokus för ofta. Sen så såg ju maten god ut också :P

 

Tack. Musiken är amerikansk jazz av Zoot Sims, kanske låter italienskt när du säger det, skulle själv säga franskt. Det blev rätt mycket ur-fokus pga att jag körde full bländaröppning på linsen och inte riktigt behärskar att ratta fokusringen på objektivet i detta tempo. Kunde kanske dragit upp ISOt och minskat bländaren men det var inget jag tänkte på här. Läs ovan så förstår du att det var ett experiment som utvecklades till en "kortfilm".

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...