Gamepost Posted June 16, 2010 Posted June 16, 2010 Hej, jag håller på med många filmer just nu ni kanske märker det eftersom jag skickar in många trådar om olika filmer... Aja, jag håller på med en drama film men i slutet kommer killens mamma dö, min fråga är hur skulle jag kunna göra det sorglit så DU också får känslor och typ gråter eller får tårar... jag har tänk på minnen effekt men vad tycker ni? Mvh Gamepost 0 Quote
Team_fagott Posted June 16, 2010 Posted June 16, 2010 Det enda som fungerar är att 1. innan dödsfallet har publiken fått sympati för karaktärerna (tycker om dom) 2. Pojken spelar trovärdigt. Finns inga genvägar. Sedan, förstör inte scenen med att lägga på någon fånig ballad eller annan musik som pajar. Du behöver inga "minnesflashbacks", har du gjort en vettig film så mins publiken vad som hänt i filmen 0 Quote
piers Posted June 27, 2010 Posted June 27, 2010 Det enda som fungerar är att 1. innan dödsfallet har publiken fått sympati för karaktärerna (tycker om dom) 2. Pojken spelar trovärdigt. Finns inga genvägar. Sedan, förstör inte scenen med att lägga på någon fånig ballad eller annan musik som pajar. Du behöver inga "minnesflashbacks", har du gjort en vettig film så mins publiken vad som hänt i filmen Jag håller helt med dig på dina två punkter. Men hur menar du med att musik skulle förstöra scenen? Du kanske syftar på om man väljer fel sorts musik? Balad passar väl utmärkt? 0 Quote
Recommended Posts