jolt_jokern Postad 6 juni 2010 Postad 6 juni 2010 explosionen vid 00:27 var snyggt compositad :) har du modellerat helikoptern själv? 0 Citera
jolt_jokern Postad 6 juni 2010 Postad 6 juni 2010 Tack, här har du en lite längre version, http://www.youtube.com/watch?v=cl7CKQEkpbM . Naej, började med Cinema 4D för bara några veckor sedan, så jag har inte hunnit lärt mig att modellera särskilt mycket. Från TurboSquid! hmm, använde du en stillbild till den? jag tycker kameraskakningen borde varit lite längre och att det blir mörkare efter explosionen. 0 Citera
bonne Postad 6 juni 2010 Postad 6 juni 2010 Det ser ut som du renderat helikoptern i för låg framerate och sen bestämt dig för att göra det slowmotion i efterhand. När du har tillgång till att styra allt i 3d varför inte ställa frameraten så du kan få ordentlig slowmotion? 0 Citera
Mega99 Postad 7 juni 2010 Postad 7 juni 2010 Tips för Showreels- * Använd musik du har rättighetet till * Visa inte upp färdiga explosioner eller annat färdig-keyat material du inte gjort själv. * Ha gärna en poäng med det du visar. Fanns massa random-klipp som du skulle klarat dig bättre utan. Annars var det väl hyfsat komponerat rent showreel-mässigt (godkänt med tanke på ålder?). Ingen idé att gå in på detaljer då du uppenbarligen redan vet att det inte var jättebra och du kan bli bättre. Så fortsätt öva :D 0 Citera
bonne Postad 10 juni 2010 Postad 10 juni 2010 Utan kreativitet kommer man inte långt. Speciellt inte inom detta område. Mitt tips är bara håll dig borta från tutorials (speciellt videocopilot) och make cool shit! Med håll dig borta menar jag självklart kolla gärna på dem för att lära dig små tips men kopiera inte effekten och byta ut text eller något. Bestäm dig gärna för ett område tex motion graphics eller vfx och gör bara det. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.