Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har en:

AMD 64 3200+

512 RAM

Radeon 9800 pro

dator, så den kan det väl inte bero på? Jag använder Pinnacle studio 9.

Filmen jag ska rendera är bara 15 minuter lång och jag det är DVD jag försöker få in den på :( Men efter ca 10 minuter hänger det sig alltid på samma ställe vid en övergångseffekt (jag har provat ta bort och lägga till ny). (Värt att tilläga: det är inte hela programmet som hänger sig: utan jag kan fortfarande trycka på menyn där uppe i programmet, bara bilden och resten som "hänger sig".) Det är vid "andra rundan" av renderingen, alltså när hela filmen spelas/renderas upp igen för andra gången.

Kan det hjälpa att ha några andra inställningar än detta?

http://mmjau.girlgaming.com/install.JPG

Ps. DVD-RW skivan är helt ny.

(ursäkta för tråd flooded, inte lätt att vara ny=)

Postad

Jag använder Windows XP Home :/ Så tror inte det.

det funkade om jag sänkte bitraten till 7000. Men då blir det bara 87% kvalitet :( ngn som vet varför?

Postad

Jag har läst någonstans att man inte ska gå över 7900 Kbits/s av någon anledning, vet inte riktigt varför. Kanske därför du haft problem med codningen.

Postad

Jag hade förut samma problem (att det hängde sig på samma ställe hela tiden), men i en äldre version av Pinnacle Studio. Det jag gjorde var att installera om så fungerade det...

Postad

Idéen med 8 Mbit är inte helt tokig i sammanhanget, jag tittade på skärmdumpen ovan och jag gissar att ljudet blir PCM, eftersom mpeg inte är ikryssat.

8 Mbit video + PCM ljud blir väldigt högt dataflöde. Testa och sänk, om inte annat för att testa och ringa in "felet". Testa lägre dataflöde på video och/eller mpeg-ljud.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...