Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Adobe Media Encoder CS4 startar inte upp längre (jo, app. rutan dyker upp men sen är det stopp) när vi väljer Export>>Media!

Den kraschar. Har funkat innan!

Kan detta ha att göra med uppgr till QT player 7.6?

Hur gör man så ifall om man vill avinstallera QT på Mac?

Postad

Ja jag kommer igen ;)

Har tidigare sökt fram och varit inne på de länkar som du pekar på.

Varför jag frågar i detta forum är för att jag inte får svar där jag sökt.

A)Problem 1 var åter:

Kan problemet med att AME CS4 (Adobe Media Encoder), kraschar halvvägs när programmet rullar igång, bero på att Quicktime 7 ( i mitt fall QT 7.6) stör på något vis? Verkar nämligen som om detta problem uppstått efter QT uppgr. Eftersom AME funkat innan. Kör på Mac OS X 10.5.8.

Är alltså på jakt om någon har erfarit samma problem och/eller har har samma gissningar.

B)QT 7 verkar inte ha någon "uninstaller". Det finns guider för att avinstallera QT upp till version 6 på de länkar jag och du pekat på men inte till hur jag hanterar avinstallation av QT7.

Tacksam för vidare guidning

Postad

Okej men ur ett supportperspektiv (inte för att vara dryg eller elak) borde du ju då kortfattat meddela att du provat vissa saker och även letat så inte andra vänliga själar sitter här och ödslar energi på saker du redan provat. Iaf ett generellt önskemål från min sida. Kort replik i all välmening bara.

Har du provat det som står i alla trådarna har jag svårt att komma med någon ny idé. QT7 stod att man drog den till papperskorgen i en av länkarna. Om det går eller inte vet jag inte.

Postad

Håller med dig, jag kunde skrivit att jag provat innan. Tack för hjälpen!

Nu har jag löst det som så här:

1.Dragit QT till papperskorgen

2.Ominstallerat AME

..å BANG! Nu funkar AME igen

Har dock inte installerat om QT, väntar lite då jag håller på med ett projekt och hinner inte prova just nu...

Visar det sig att problemet uppstår igen efter det att jag installerat QT igen så kan man ju tänka sig att det är QT 7 som bråkar med AME.

Tack Kimster

Okej men ur ett supportperspektiv (inte för att vara dryg eller elak) borde du ju då kortfattat meddela att du provat vissa saker och även letat så inte andra vänliga själar sitter här och ödslar energi på saker du redan provat. Iaf ett generellt önskemål från min sida. Kort replik i all välmening bara.

Har du provat det som står i alla trådarna har jag svårt att komma med någon ny idé. QT7 stod att man drog den till papperskorgen i en av länkarna. Om det går eller inte vet jag inte.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...