Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Nån som vet om det är vettigt att satsa på en av de nya Macbook pro i7 (15 eller 17") modellerna för att med glädje kunna redigera DVCPRO HD i Premiere CS4-CS5?

Postad

Återkom i frågan om du vill ha ett officellt svar. Du kan köra P2 DVC Pro HD utan problem med både CS4 och CS5 i en sån laptop, men utan CUDA acceleration i CS5. (I min stationära i7 kan jag köra åtminstone 6-7 lager DVCPro HD i CS5 utan GPU acceleration påslaget)

Grafikkortet (330-kortet i den stora modellen) har CUDA och Adobe håller för tillfället att testa om det är möjligt med GPU-acceleration i de modellerna.

//Max

• 2 månader senare...
Postad

Eftersom macbook pro 17 i7 verkar vara toppmodellen bland Apples bärbara så undrar jag om det är ett mycket bra val för portabel videoredigering. Jo jag har även tänkt Mac pro men till och från tror jag, då jag inte har råd med båda;) att jag vill vara mobil.

Rekommenderar du macbook pro i7 17"?

Postad

Det ser mörkt ut för CUDA acceleration på MacBook - det är för lite minne i grafikkortet. Däremot är datorn i sig, med i7 niiiice (men varm).

//Max

Postad
Det ser mörkt ut för CUDA acceleration på MacBook - det är för lite minne i grafikkortet. Däremot är datorn i sig, med i7 niiiice (men varm).

//Max

Tråkigt! om den blir så het som deflesta i olika forum har beskrivit!!

Vilken conf. av MBpro skall man då köpa, så dyra som de är så vill jag ha en perfekt flyttbar macbook pro som är underbar fö videored för FCP och production premium cs5.

Någon ide?

Hm.....

Postad

Vill man ha Macbook finns det inte mycket att göra annat än att skaffa nån kylplatta... På PC sidan finns ju 'tyvärr' många riktigt trevliga laptops med riktigt feta grafikkort för CUDA - men utan FCP då...

/Max

Postad
Vill man ha Macbook finns det inte mycket att göra annat än att skaffa nån kylplatta... På PC sidan finns ju 'tyvärr' många riktigt trevliga laptops med riktigt feta grafikkort för CUDA - men utan FCP då...

/Max

Ok, är det så då att professionella som jobbar med

video på mac använder stationära Mac pro. Känns lite B, eller lever de med den höga värmen och som jag antar högt fläktljud? Är det ett hårdvarufel?

Vet du om detta problem bara gäller de nya macbook pro maskinerna?

Second choice:

Om man väljer Mac Pro, är då ett bra val att byta ut det medföljande (ATi/Nvidia) till Nvidia GTX 285

(Känns som om jag kanske skulle byta ämneskategori/tråd, men vet inte var jag ska ställa denna fråga)

Postad

Apple har haft varma laptops i alla år... :) Man får leva med det!

Sen är det, i alla fall för PPro's räkning, vettigt att byta till ett 285-kort. Iofs kommer Fermi-serien snart (400-serien) men när den kommer för Mac vet man aldrig...

//Max

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...