Nyaz Postad 9 april 2010 Postad 9 april 2010 ...wow, vilken totalt svengelsk rubrik det blev. Nåja. Jag har använt Avid och FCP förut. I Avid kan man hålla ner CTRL (el. CMD på Mac) och klicka i närheten av ett klipp i timelinen, och cursorn hoppar till början på det närmsta klippet (SHIFT+CTRL/CMD är slutet av klippet, har jag för mig). I FCP kan man slå på att cursorn automatiskt ska snappa när man går nära början/slutet av klipp. Men hur fasen gör man något liknande i Premiere Pro? Jag blir knäpp på att inte kunna hoppa direkt till början/slutet på ett klipp utan måste manuellt skifta cursorn till den frame jag vill stå på... (och jag menar inte att klipp ska snappa, det vet jag hur man gör... det är cursorn som är problemet ^_^) 0 Citera
Max_H Postad 9 april 2010 Postad 9 april 2010 Nästa klipp framåt: Shift-W Nästa klipp bakåt: Shift-Q Snapping Cursor: Shift Du kan alltid ändra detta under Edit > Keyboard Shortcuts. //Max 0 Citera
Nyaz Postad 9 april 2010 Författare Postad 9 april 2010 Ah! Fantastiskt, precis vad jag letade efter. Tack så mycket, Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.