Gå till innehåll

Dreambox?


Dread

Recommended Posts

Kan någon vara snäll att förklara Dreambox för mig. Jag har sökt google och försökt att förstå men jag gör inte det.

 

 

Är detta sant? Att man kan köpa en Dreambox, koppla den till modemet och sedan sätta på boxen och man får alla kanaler?

Eller hur funkar den? Jag förstår inte riktigt. Alla svar uppskattas.

 

Tack!

Länk till kommentar
Share on other sites

Han refererar nog till rätt, han menar en Dreambox. En dreambox i sig är (och marknadsförs) av tillverkaren som en vanlig digitalbox med kortintag. Det unika med den dock är att du kan dela ditt kort med andra. Detta nämns dock inte så mycket då detta är olagligt. Utöver detta måste du modifiera dreamboxen med en CFW (custom firmware).

 

Detta i sig skapar ett stort nätverk av många olika kortdelare som delar utbudet dom har, därmed får man "alla" världens kanaler.

 

Att koppla in den till modemet är första steget av hundra. Du måste ha någon som delar med sig av korten till dig. Utöver detta har du en parabol för att fånga in dom olika sateliterna (tex hotbird). Så vad gör internet via modemet i det hela då? Jo, den kodar upp kanalerna med deras olika koder som kortleveratörerna har. Så via dom delas dessa och matas in i din box hela tiden så att dom förblir olåsta.

 

Detta i sig är ett komplext system, ska du skaffa det måste du snöa in dig ordentligt i den djungeln, börja med att hitta någon som har en ledig plats för att dela med sig.

Detta vill dom givetvis ha betalt för, så kolla runt på bästa priser.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...