Gå till innehåll

Sminkör sökes - Umeå, Maj


Videoapelsin

Recommended Posts

God kväll!

 

Jag heter Peter Sundqvist, jag är tjugoett år gammal och jag är bosatt i Umeå. Den senaste tiden har jag letat människor till min kortfilm "Sarabanden" som jag tänker spela in i Umeå med omnejd under April - Juni. Det mesta kommer att filmas under Maj månad, men ett fåtal scener kommer jag att börja med väldigt snart, och vissa kommer inte att filmas förr än mitten av Juli.

 

SYNOPSIS

Våren 1980 har polisen i en stad någonstans i Sverige fått upp ett spår på någonting. De vet inte riktigt vad, men för att gå till botten med det krävs högsta prioritet och tidens bästa ljudinspelningsutrustning. Omfattande ljudupptagningar görs vid områdena runt Närkegatan och Saragatan, och allt innehåll arkiveras och sparas på kassettband. Polisen vet inte vad de letar efter, och inte heller vad informationen de sparar ska användas till.

 

Inget brott har begåtts, än.

 

Men så natten mellan den sjätte och sjunde maj 1980 försvinner en ung flicka. Informationen som sparats på kassettbanden blir väldigt viktiga i utredningen, och det verkar till och med som att de innehåller information om var hon befinner sig just nu, och var hon kommer att dyka upp igen. Hennes vänner säger att de inte vet någonting, men det är inte säkert att de behöver säga någonting, för det verkar som att området runt korsningen Närkegatan – Saragatan redan berättat historien om Sara, hennes pojkvänner, hennes bästa väninna och hennes försvinnande.

 

I en källare sitter en svettig man med cyanfärgad T-shirt och lyssnar på kassettbanden. Han är den som styr berättelsen, och det är när han trycker ”play” vi får ta del av mysteriet med Sarabanden.

 

 

 

Filmen kommer att vara abstrakt, men det finns en historia. Det finns luckor i historien, men det är vad som gör det intressant.

Visuellt kommer den att bli en fröjd. Jag har tjusiga lampor, och alla skådespelare har intressanta ansikten, och miljöerna i den här staden de rör sig runt i är otroliga.

 

 

 

Jag har klart med många av skådespelarna, någon roll är fortfarande inte helt spikad, men jag håller på att knyta ihop den här påsen nu. Och i den här påsen behöver jag en sminkör!

 

Skulle du vara intresserad av att vara sminkör under inspelningen av Sarabanden så skulle det vara mycket trevligt. Filmen kommer, förhoppningsvis, få ett litet ekonomiskt stöd från Film i Västerbotten, men även om jag skulle få detta så har jag tyvärr ingen möjlighet att betala ut löner. Reseersättning, mat och kaffe bjuder jag givetvis på.

 

Inga exakta datum är planerade än, men det mesta kommer att filmas under maj månad. Filmen kommer nästan uteslutande att filmas relativt centralt i Umeå, och bor du i närheten är det ett väldigt stort plus.

Du behöver inte ha erfarenhet från andra uppdrag, det räcker gott med att du är en duktig sminkör.

Var beredd på att det kan ta upp en del tid under våren. Det mesta kommer att filmas eftermiddagar och kvällar, men även dagtid ibland. Det är med andra ord väldigt bra om du har ett flexibelt och inte särskilt upptaget schema i Maj.

 

Är du intresserad, maila sunkan_peter@hotmail.com

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...