Gå till innehåll

Humor i en reklamspot


gunnar_g

Recommended Posts

Hej jag ska spela in en reklamspot för ett företag som säljer instrument och tillbehör, som ska visas under ett luciafirande.

 

Det som är klart är att jag ska spela in "på riktigt-petter" i affären. Reklamen ska vara humoristisk och det enda jag kan komma på är att han går in och spelar t.ex piano och det låter skitkasst, sen kan man typ säga i slutet -(affärens namn) både för amatören och proffset.

 

Det som kan tilläggas är att jag inte kan använda "på riktigt-temat" att utföra uppdrag för det ska jag använda till ett roligt klipp under samma luciafirande.

 

Jag skulle behöva lite tips för hur man skulle kunna göra det riktigt kul för just nu är jag lite osäker om det kommer vara så roligt som jag vill att det ska.

 

Så snälla skriv gärna om ni har några roliga ideér!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag vet inte vem "på-riktigt-petter" är, men här är min idé:

 

Två killar går in på musikaffären för att den ene ska komma under fund med vilken sorts musiker han är och vilken plats han ska ha i deras gemensamma band.

 

Han provar massor med instrument och spelar alla väldigt dåligt medans han sjunger Supremes - You can't hurry love. Till sist ser man bara ansiktet på honom när han ser lite nervös ut, men ändå lugn. Han sjunger fortfarande på samma låt. Sen ser man hans kompis ansikte när denne berömmer honom för hans talang och säger "Man kan ju tro att du inte har gjort något annat, det här är lugnt din ohotade plats i bandet!". Sen ser man att den inkompetente musikern står ute i personalrummet och kokar kaffe, nervöst medan han som sagt sjunger på You can't hurry love.

 

och en röst som säger "MUSIKAFFÄRENS NAMN - För alla sorters musiker"

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 månad senare...

För att poängen i den ursprungliga scenen ska fungera tror jag det är viktigt att publiken fås att anta att personen verkligen kan spela innan han sätter igång.

 

Det uppenbara är kanske att personen är klädd och beter sig som en konsertpianist, eller kanske pratar avancerad musikteori med expediten, innan han sätter sig vid pianot. Andra överdrifter som kan göra scenen roligare är om personen blir överdrivet entuasiastisk med sitt dåliga spel, men det ställer förstås större krav på en rolig skådis.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...