Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Köpte en ny PC , Desktop + Pinnacle Stiudio 14 i torsdags för att kunna redigera från min HDV kamera......Nya PC funkar ua , Pinnacle gick in ua , kopplade ihop Kameran m Firewire o startade capture/inläsningen.....Kameran startade men ingen bild eller insamling i Pinnacle

Provade att byta kabel men ej.....Ringde Pinnacle support ( Holland) vi gick igenom bla AMcap mm.....Inge fel på programmet sade dom......

Ringde Canon support men där bara ovana personer som läser manualen på PC

Nu står jag är i en återvändsgränd o vet ej var jag ska vägen med mina nya grejor.....Till saken har jag redigerat DV förut med Pinnacle Studio 9 men aldrig med HD

Va fan ska man ta sig till nu ??????

Har kollat inställningarna på kameran

Tacksam för idéer

Postad

Du kan börja men att utesluta att något är trasigt genom att prova att göra capture på vanlig DV med din setup. Funkar det så är det något med just HDV som strular. Ett riktigt bra ställe för info om din kameramodell och workflow är: http://www.hv20.com/

Posta gärna hur det gick.

/KN

Postad

Problemet löst...Det var Firewire kontakten/kortet i nya PC som krånglade o det visade sig att alla PC med samma märke hade samma problem

Nu funkar det utmärkt att läsa in från kameran

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...