Smurfen Postad 19 mars 2010 Postad 19 mars 2010 Hejsan, ska till och spela in en kortfilm snart med en dvx100 och en zoom h4n med en röde ntg2 med fantommatning.. Det jag undrar över är vilket arbetssätt som är lättast att eftersynka ljudet till videon. Jag använder premiere. 0 Citera
StenR Postad 19 mars 2010 Postad 19 mars 2010 Klappa? Se till att spela in ljudet med din inbyggda miken också som stödspår vid synkning. Till Final Cut finns det en plugin som heter PluralEyes som fixar att synka ljudet på olika spår. 0 Citera
Smurfen Postad 19 mars 2010 Författare Postad 19 mars 2010 klappa är ju självklart. men efter det hur går jag till väga i efterarbetet från att jag laddat in videon och audiospåren till dator. 0 Citera
Max_H Postad 19 mars 2010 Postad 19 mars 2010 Enklast är att döpa ljud- och bildtagningarna till samma namn så du håller reda på saker och ting. Sen synkar du manuellt genom att hitta klappljudet och bilden. En smått irriterande sak är att du får synka på timeline och sen kan du gruppera klippen (markera ljud och bild och sen välja Ctrl-G). Men PPro kan inte, som hade varit bra i detta fall, gruppera ljud/bild och dra tillbaka dom till binen. Det är på G med en tredjepartsplugin som automatiskt matchar tagningar med separat ljud per automatik (genom analys och jämförelser av ljuden) men den är inte klar. /Max 0 Citera
jolt_jokern Postad 3 juni 2010 Postad 3 juni 2010 Enklast är att döpa ljud- och bildtagningarna till samma namn så du håller reda på saker och ting. Sen synkar du manuellt genom att hitta klappljudet och bilden. En smått irriterande sak är att du får synka på timeline och sen kan du gruppera klippen (markera ljud och bild och sen välja Ctrl-G). Men PPro kan inte, som hade varit bra i detta fall, gruppera ljud/bild och dra tillbaka dom till binen. Det är på G med en tredjepartsplugin som automatiskt matchar tagningar med separat ljud per automatik (genom analys och jämförelser av ljuden) men den är inte klar. /Max ursäkta bump, bara undrar om du vet vad det pluginet kommer att heta? 0 Citera
Kimster Postad 3 juni 2010 Postad 3 juni 2010 Pluraleyes har jag för mig. http://www.singularsoftware.com/pluraleyes.html 0 Citera
jolt_jokern Postad 3 juni 2010 Postad 3 juni 2010 Pluraleyes har jag för mig. http://www.singularsoftware.com/pluraleyes.html tack! får testa det i mitt nästa projekt :) 0 Citera
yooonis Postad 28 november 2010 Postad 28 november 2010 OK: tar upp en gammal tråd här men är intresserad av hjälp här. Har själv beställt en Zoom H4n + Canon 60D väntar på dom. Kör på Final Cut Express 4.0 Vad jag vet så fungerar inte PlyralEyes till Express överhuvudtaget? Har jag fel? Finns det nåt annat program som fungerar i så fall? Jag sköter allt kameraarbete och ljud själv så jag blir väldigt glad ju smidigare det funkar. Är ej rutinerad och full av erfarenheter. Tacksam för hjälp. //yonis 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.