Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Sitter med två separata timelines i Premiere i samma projekt (akt1 o akt2) och kan inte få över både via dynamic link in i Encore. Får bara över den ena timelinen vid "send to encore". Syftet är alltså att allt skall över till Encore för att sedan brännas till DVD.

Har dock provat med att kopiera innehållet i timeline 2 in i timeline 1 för att på så sätt få allt i samma, men när jag kopierar "allt" i timeline 2 för att klistra in i timeline 1 förlorar jag chapter markers.

Någon som har en eller flera lösningar

Postad
Någon som har en eller flera lösningar

File > Export > Media

Personligen använder jag aldrig Dynamic Link från Premiere Pro till Encore. Rendera ut dina båda Timelines som två separata filer och använd dom i Encore. Rendera ut som tex MPEG2-DVD. :)

Vill du fortfarande använda Dynamic Link:

1. Öppna Encore och skapa ett nytt Project

2. I Premiere, ta tag med musen på Timeline 1 i Project panel och dra i den *samtidigt* som du Alt+TAB:ar över Till Encore

3. När du är i Encore, släpp musen

4. Repetera steg 2 - 3 för varje Timeline

5. Skapa en Timeline manuellt för varje Dynamic Link du tagit in i Encore, tex Shift-klicka på båda och tryck Ctrl+T i Encore

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...