Gå till innehåll

"En vampyr på flykt"


_nemo_

Recommended Posts

Satt o sökte lite på DC++ och snubblade över min och Yashars "debutfilm" det här var första gången vi höll i en kamera så döm den efter det(för vi veeeeet att ljudet suger). Filen är kraftigt komprimerad så bilden blev verkligen kass, men det va ju nödvändigt för att få ha den på sidan så.

Jag tycker fortfarande den e skitrolig.

Vad tycker ni?????

 

http://www.sprocket.se/media.php?id=310

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=_nemo_]Satt o sökte lite på DC++ och snubblade över min och Yashars "debutfilm" det här var första gången vi höll i en kamera så döm den efter det(för vi veeeeet att ljudet suger). Filen är kraftigt komprimerad så bilden blev verkligen kass, men det va ju nödvändigt för att få ha den på sidan så.

Jag tycker fortfarande den e skitrolig.

Vad tycker ni?????

 

http://www.sprocket.se/media.php?id=310[/citat]

 

Komprimeringen är mpeg1 (vcd) nu, ni hade mpeg2 (dvd?) så visst är det skillnad på kvalité, Men det positiva är att fler kommer att orka ladda hem den nu!

 

Den blev ju 300 meg mindre i nya formatet.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

hahahahaha....riktigt kul....den e väl inte så där jääääättebra tekninskt, inte så farligt mest ljudet kanske som va lite kass ibland, men jädra bra för att vara er första film. Snygga skor Vlad hade :) Jag älskar apbjörnen. Akasha va riktigt cool, älskar kåpor, och eran va ju dessutom bra gjord, har ni gjort den själva?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Hail2TheKingBaby]hahahahaha....riktigt kul....den e väl inte så där jääääättebra tekninskt, inte så farligt mest ljudet kanske som va lite kass ibland, men jädra bra för att vara er första film. Snygga skor Vlad hade :) Jag älskar apbjörnen. Akasha va riktigt cool, älskar kåpor, och eran va ju dessutom bra gjord, har ni gjort den själva?[/citat]

 

Tackar, jag vet att den inte a så bra tekniskt, åtminstonde ljudet, men som sagt......första filmen nånsin, gjorde den för lääänge sen.....:).....jepp kåpan har min flickvän sytt helt själv, även vlads kåpa :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Oh, så fånigt, märkligt och festligt. Jag gapskrattade flera ggr mest pga av era ljudaffekter iofs, ja den var rolig. Bästa scenen? När apbjörnen drar upp en kvist för att gömma sig, ohh, det måste jag se igen. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Lasse_laser]Jag saknar absolut en scen där vampyren fäller ut sina vassa tänder[/citat]

 

mmm...dom tänder vi använde va inte så vassa så vi sket i att fälla ut dom :)

Va tyckte du i övrigt då?

 

Nu börjar de likna nåt, fler kommentarer :D

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=palle]ganska kul film, men mycket att anmärka på... vitbalanseringen i början på en scen var hemsk... sen måste ja fråga, var skärpan i vissa klipp tänkt att ligga framför själva "händelsen"?

 

peace out[/citat]

 

Jepp...de är mycket att anmärka på...som Hail2The sa...vi visste INTE vad vitbalansering va på den tiden :) vi visste bara att man skulle hålla i kameran och filma typ, skärpa o sånt fatta vi inte heller, detta var ju förtsa gången vi höll i en kamera :) Men man lär ju sig ju mer man gör, denna tycker jag dock fortfarande har en rolig ton, så de e därför ja visar den här ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmm... tja... Jag vet inte vad jag ska skriva... Men jag måste vara ärlig och säga att det inte tilltalade mig någonstans. Ni kunde väl iaf gett vampyren annat än ett par vita sneakers? Nåväl, det är er första film och ni ska ha cred för att ni skapar!

 

En liten sak dock... jag blev nästan ledsen då ni använde Psychomusiken och sedan bröt den väldigt tråkigt... Kanske något att tänka på när ni använder musik nästa gång. Vissa saker är (iaf. i min värld) oerhört heliga.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...