monnexs Postad 4 mars 2010 Postad 4 mars 2010 Har problem med att exportera en video från Premiere CS4. Filen öppnas i Adobe Media encoder och då klickar jag på start queue. När jag jag gjort det står det bara loading och det händer inget. 0 Citera
Max_H Postad 4 mars 2010 Postad 4 mars 2010 Haft CS3 i burken? Har du nyligen avinstallerat den? Vilket OS kör du? //Max 0 Citera
monnexs Postad 4 mars 2010 Författare Postad 4 mars 2010 Jag har haft CS3 men det var länge sedan. Undrar om det var någon trialversion till och med. Oavsett är den avinstallerad. Däremot har jag elements 7 installerat på burken. Kan det ha något med det att göra? Jag har Vista 32 bit. 0 Citera
Max_H Postad 4 mars 2010 Postad 4 mars 2010 Kolla i mappen: "Användarnamn" > Appdata > Roaming > Adobe. (Är osäker på dom svenska namnen). I den foldern finns det en mapp för Media Encoder och Premiere Pro. Testa att plocka bort mappen för Adobe Media Encoder. (Det är preferences mappar som återskapas direkt vid nästa start av programmen). //Max 0 Citera
monnexs Postad 4 mars 2010 Författare Postad 4 mars 2010 Ok jag gjorde som du sa men fortfarande likadant =(. Finns andra knep? PS: Tack för att du tar dig tid. 0 Citera
Alexdstore Postad 4 mars 2010 Postad 4 mars 2010 Vet inte om det är till någon hjälp men jag brukar få samma meddelande någon då och då och för mig löser det sig genom att bara vänta, ibland upp till 5-6 minuter. Då rör jag ingenting så att det inte krashar och så kommer renderingen igång. Prova att vänta... 0 Citera
monnexs Postad 4 mars 2010 Författare Postad 4 mars 2010 Ok men det är inte ett meddelande på det sättet att det ploppar upp ett meddelande eller att det står loading för att datorn är överbelastad och är på väg att krascha. Hajar om det är lätt att uppfatta det så när jag läser mitt inlägg igen. Nä det är snarare så att i encoder så står det loading utan att det händer något, när man väntar länge så avbryts helt enkelt bara loadingprocessen. 0 Citera
Max_H Postad 5 mars 2010 Postad 5 mars 2010 Om du gör ett nytt proj, men en liten simpel sekvens, funkar det? Har du några MP3: or i projektet (i så fall, testa att rendera om dom till .wav)? //Max 0 Citera
monnexs Postad 9 mars 2010 Författare Postad 9 mars 2010 Så nu testade jag några sekunders klipp i timelinen. Funkar ändå inte. Alltså jag e helt grön vad gäller CS4, kan jag göra något fel i inställningarna? 0 Citera
Max_H Postad 10 mars 2010 Postad 10 mars 2010 Hmm.... kan vara läge att installera om... //Max 0 Citera
monnexs Postad 10 mars 2010 Författare Postad 10 mars 2010 Men innan jag gör det. Om CS3 kunde ställa till problem så kan inte elements 7 göra detsamma då? Har ju det programmet kvar i burken. 0 Citera
monnexs Postad 11 mars 2010 Författare Postad 11 mars 2010 Alright nu slänger man upp ännu en fråga (3:e på raken) och hoppas på att någon av experterna möjligen har någon lösning annars vet jag inte vad jag ska ta mig till. Jag har tagit bort roaming-mappar, avinstallerat Premiere elements 7 och ominstallerat Premiere CS4 utan något resultat. Den enda skillnaden mot förut är att jag får en annan typ av meddelande. Meddelandet följer: - Source File: C:\Users\XXXXXXX\AppData\Local\Temp\XXXXXXXXX.prproj - Output File: F:\Premiere CS4\XXXXXXXX.mpg - Preset Used: 1440 x 1080i 25 High Quality - Video: - Audio: - Bitrate: - Encoding Time: 01:42:52 2010-03-11 17:20:45 : Encoding Failed ----------------------------------------------------------------------------- Could not read from the source. Please check if it has moved or been deleted. PS ändrade vissa namn mot x. 0 Citera
monnexs Postad 11 mars 2010 Författare Postad 11 mars 2010 Ok efter några dagars efterforskningar så fann jag en lösning till problemet. Skriver ner den här i fall någon annan råkar ut för samma problem i framtiden. Efter googlande verkar detta tydligen vara ett problem som många råkat ut för. "Steps to fixing the Premiere Pro CS4 and Media Encoder issues: 1. Open a Windows Explorer window and navigate to the folder that contains "dynamiclinkmanager.exe" – (C:\Program Files\Common Files\Adobe\dynamiclink) 2. Open a second Windows Explorer window and navigate to the folder that contains "Premiere.exe" - (C:\Program Files\Adobe\Adobe Premiere Pro CS4\Adobe Premiere Pro.exe) 3. Arrange the windows side by side. 4. Right-click on "Premiere.exe" and drag to the first explorer window, targeting between the files so as to avoid any specific file. 5. Release the right-hand mouse button. 6. Select "create shortcut here" from the pop-up menu. P.S. Make sure to rename the “Adobe Premiere Pro” shortcut to “Premiere” in the folder you are copying the shortcut to." På denna blogg fann jag lösningen: http://frankieloscavio.blogspot.com/2009/03/fixing-adobe-media-encoder-export.html 0 Citera
Max_H Postad 11 mars 2010 Postad 11 mars 2010 Alltid lär man sig något nytt - aldrig råkat ut för själv. Bra med publicerad lösning! //Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.