Vincent Vega Postad 15 februari 2010 Postad 15 februari 2010 Det är fredagskväll, Affe och Eva har fredagsmys på tapeten, men dom får oväntat besökt av Affes gamla kompis Frank från högstadiet. Filmen är del 2 i en dialogbaserad kortfilmserie. 0 Citera
NoStress Postad 15 februari 2010 Postad 15 februari 2010 HAHAHAHA!!! Riktigt jävla lars att lägga in att de ser på "hanna" asså. sjuka jävel... hahah 0 Citera
J.Anderberg Postad 17 februari 2010 Postad 17 februari 2010 Det var ju riktigt roligt! Skithäftig scen! Asbra idé att köra allt i en fast vinkel och låta sakerna utanför vinkeln berättas via ljud. Det ända jag egentligen skulle kunna klaga på var ljuset. Det var ju till viss del konstnärligt med alla skuggor i ansiktet, men jag hade nog gjort något så att man såg lite mer av allas ansikten. Annars superbra! Tips, ha riktig dipp nästa gång! Såg rätt fult ut att han låtsades. ;D 0 Citera
StenR Postad 17 februari 2010 Postad 17 februari 2010 Kul film, men just bara en bra scen, är det tänkt att man ska se alla tre episoderna ihop sedan som en helhet? Jo den statiska kameran är ett bra grepp (och rätt kul med tanke på att de ser just på en film av Roy A...), man kanske kunde ha tagit det ett steg längre och gjort en Ruben Östlund och bara filmat under soffbordet ;) och varför inte göra det än mer skruvat i en längre film och kanske låta gästen sätta sig lite närmare flickvännen och så... Och är det meningen att man ska höra regissörens tack på slutet? 0 Citera
Vincent Vega Postad 17 februari 2010 Författare Postad 17 februari 2010 Kul med lite repons. Det är fristående delar med avslutade kapitel. Förutom fasta kamera och små detaljer som hör dem samman. Har funderat på det där nyanserna hur långt man ska gå, var rädd att ta i för mycket å det skulle bli för mycket, men såhär i efterhand hade man kanske kunnat ta i mera? Själva grejen med fastakameran, handlar om två saker. 1. Jag vill försöka få till ett spel utan att klippa fram det, 2. Samt så tror att den här histoiren om man kan kalla det, är för liten och helt enkelt inte är befogad för att börja klippa in på närbilder, vad tror ni? Ska försöka fixa budget till dip nästa gång. ;), vad gällade av undertecknads "tack" så är det inte störra förklaring än att det råka vara så. :P 0 Citera
Vincent Vega Postad 17 februari 2010 Författare Postad 17 februari 2010 Kul med lite repons. Det är fristående delar med avslutade kapitel. Förutom fasta kamera och små detaljer som hör dem samman. Har funderat på det där nyanserna hur långt man ska gå, var rädd att ta i för mycket å det skulle bli för mycket, men såhär i efterhand hade man kanske kunnat ta i mera? Själva grejen med fastakameran, handlar om två saker. 1. Jag vill försöka få till ett spel utan att säga "vi löser det i klippningen", 2. Samt så tror att den här histoiren om man kan kalla det, är för liten och helt enkelt inte är befogad för att börja klippa in på närbilder, vad tror ni? Ska försöka fixa budget till dip nästa gång. ;), vad gällade av undertecknads "tack" så är det inte störra förklaring än att det råka vara så. :P 0 Citera
J.Anderberg Postad 18 februari 2010 Postad 18 februari 2010 Kul med lite repons. Det är fristående delar med avslutade kapitel. Förutom fasta kamera och små detaljer som hör dem samman. Har funderat på det där nyanserna hur långt man ska gå, var rädd att ta i för mycket å det skulle bli för mycket, men såhär i efterhand hade man kanske kunnat ta i mera? Själva grejen med fastakameran, handlar om två saker. 1. Jag vill försöka få till ett spel utan att klippa fram det, 2. Samt så tror att den här histoiren om man kan kalla det, är för liten och helt enkelt inte är befogad för att börja klippa in på närbilder, vad tror ni? Ska försöka fixa budget till dip nästa gång. ;), vad gällade av undertecknads "tack" så är det inte störra förklaring än att det råka vara så. :P Just den här historien tycker jag var perfekt för en fast vinkel. Eftersom centrat i historien var just soffan och att det alltid var någon som satt i den. Och jag förstår precis vad du menar. Har ju regisserat en del pjäser och då jobbar man ju lite på samma sätt som du har jobbat på nu. Sen om du vill göra en film där centrat för historien föflyttar sig borde du ju försöka byta vinkel någon gång. Det där med närbilder beror ju helt på vilken stil man är ute efter. Men som sagt bra jobbat. Om alla var gamla äckliga gubbar och tanter i scenen skulle den lätt kunna vara med i en Roy Andersson film. ;) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.