Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan!

Vore tacksamför hjälp med följande frågor om filmen forrest gump:

Vad har filmen för budskap?

Hur är Forrest som människa, person och vän?

Hur uppfattar samhället honom?

Mvh Anna

Postad
Hej. Admistratören har skickat det här vidare till din lärare.

Ha ha, *torkar tårar*

Men seriöst, Foprrest Gump är min favoritfilm,. Det är ju bara att titta på den så får du svaren.

Postad
Vad har filmen för budskap?

Efterblivna människor kan faktiskt också fylla en funktion i samhället.

Hur är Forrest som människa, person och vän?

Efterbliven. Efterbliven. Efterbliven.

Hur uppfattar samhället honom?

Som en efterbliven.

Självklart kan man utveckla detta mer, resercha lite om efterblivna och så. Men det får du faktiskt göra själv. :)

Postad
Efterblivna människor kan faktiskt också fylla en funktion i samhället.

Efterbliven. Efterbliven. Efterbliven.

Som en efterbliven.

Självklart kan man utveckla detta mer, resercha lite om efterblivna och så. Men det får du faktiskt göra själv. :)

Fuskfis

fuskfis

fuskfis

Postad
Fuskfis

Yep, guilty as charged. Jag kände bara sympati för "Anna123" och hennes desperata situation. Hela natten har hon suttit uppe och försökt få ner nåt vettigt, men till slut, vid 5.49, kände hon sig tvungen att be om hjälp...

Ack, jag ville bara vara barmhärtig. Jag var tvungen att fela. Ringer skolverket tar jag mitt fulla ansvar.

Postad

Forest Gump boken är skrivet på ett mer personligt sätt och inte alls så tillrättalagd filmen är. Tex, Forrest röker weed i början av historien, han besöker horor osv. Bokens budskap är mer koncentrerad på "go with the flow" istället för att koncentrera sig på hans IQ och där en mor hela tiden påminner honom att han är lika mycket värd som andra barn.

Självklart har man gjort en medvetet ändrat historien inbakad med moralkakor för att den skall kunna passa in i "The american Dream. Det är iof inte sagt att det är en dålig film, tvärtom. Forrest Gump är en fascinerande film som har blivit en klassiker även bland manusförfattare.

Budskapet är väldigt enkelt och det är inte konstigt att många har tagit den till sig. Det finns få filmer med handikapade protagonister och den kompenserar antagligen vårat dåliga samvete att kunna hjälpa för mindre begåvade. Dessutom så kan många känna en slags frihet där intellektet inte sätts som det viktigaste. Det är helt ok att vara dum och att det finns hopp även för den som inte är Kärnfysiker eller astronom.

Postad
Yep, guilty as charged. Jag kände bara sympati för "Anna123" och hennes desperata situation. Hela natten har hon suttit uppe och försökt få ner nåt vettigt, men till slut, vid 5.49, kände hon sig tvungen att be om hjälp...

Ack, jag ville bara vara barmhärtig. Jag var tvungen att fela. Ringer skolverket tar jag mitt fulla ansvar.

...eller så har hon suttit hela dagen på den konstant växande röven & glott på Idol & Teletubbies med en feting i mungipan, en big mac i näven, & drägel i mungipan. Slitsamt har hon i hela tio minuter, i sitt anletes fotsvett, vänt uppochner på hela nätet i sin jakt på enkla svar till en läxa hon inte har kraft att realisera själv.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...