Gå till innehåll

Lovefilm! Bra eller Anus?


H.Sanchez

Recommended Posts

Tja! Jag funderar på att gå med Lovefilm för kunna hyra hem mer effektivt. Men är det verkligen så effektivt som de lovar? Finns det någon som är eller har varit medlem? Dela gärna med dig om din upplevelser.

 

Ska jag gå med eller är det lika bra att hyra från närmaste videobutik?

Länk till kommentar
Share on other sites

jag fick testa lovefilm under två månader och det fungerade alldeles utmärkt. de var väldigt snabba med leveranserna. ex: DAG 1: skicka tillbaka de filmer du har hyrt, DAG 2: lovefilm får filmerna och skickar nya, DAG 3: du får dina nya hyrfilmer :) men det kan komma många tjatmail om man inte uppdaterar sin lista över vilka filmer man vill hyra. något som däremot är väldigt bra är att man kan behålla filmerna hur länge man vill, vilket man inte kan på ett vanligt hyrställe (om man inte vill åka på massa förseningsavgifter).

de har ju så att du kan testa gratis i 14 dagar. gör det och gillar du det inte så avslutar du ditt abonnemang innan de 14 dagarna har gått ut.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok tack för tipsen!

Min plan är att ta Flex 3. Vilket betyder att jag kan hyra hem så många filmer jag vill och få hem tre i taget. Jag räknar med att man kanske kolla tre filmer i veckan så det blir totalt 12 filmer i månaden. alltså kommer det i slutänden kosta mig 21 kr per film eftersom det kostar 249 i månaden. Vilket är en sweet deal. Men kommer det fungera så bra? har hört att de kan sega med leveranserna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker Lovefilm är bra. Är man student får man dessutom 3 filmer för 199 kr per månad. De har ett stort utbud av filmer att välja mellan. Det mindre bra är väl att man ibland får vänta länge på att få nya filmer. För mig som kollar mycket på dokumentärer är det utmärkt med fler dokumentärtitlar än videoaffärerna som brukar snåla med den genren.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tror att man fortfarande kan testa gratis, bara två veckor men i alla fall... Det enda problem jag hade och anledningen till att jag sa upp det var att jag inte hann se filmerna så det blev ganska dyrt. Har man tid att se mycket film så är det kanon!

 

En gång var det en skiva som var dålig och ljudet hoppade men de skickade en ny direkt så det var aldrig problem.

 

PS, se till att ha många filmer på listan. De nyaste verkar de ha flest av men kasta in lite klassiker så att det alltid finns filmer redo att skickas hem.

Länk till kommentar
Share on other sites

Själv tycker jag Lovefilm sög häst-***. Så länge allt rullade på så hade jag inget att klaga på, men när dom hade slarvat bort en film jag skickat tillbax så visade de sig ha värdens sämsta service med otrevlig personal, & vägrade ta ansvar för sina egna misstag.

Dessutom är dom ganska dyra sett till vad man får.

Efter det gick jag över till CDON istället. Samma sak, men trevlig personal & funkade asbra. Tyvärr har dom lagt ner nu till min stora sorg, men för min del känns det som Voddler kommer fylla upp det tomrummet :-)

Visst, Voddler har inte så jättemycket filmer än, men de som finns är generellt bra, & det utvecklas hela tiden (är fortfarande beta). Jag är sjukt nöjd :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 månader senare...
Kund sedan 3 år.. enda nackdelen är utbudet ibland, synnerligen på lite äldre filmer. Fast det är nog mer min filmsmak som begränsar...

 

Fast det har jag märkt allmänt om äldre filmer, sällan de finns utgivna på DVD :(

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...