dandy_andy Posted January 9, 2010 Posted January 9, 2010 Hej! Jag ska göra några intervjuer med en canon hv40. Intervjun sker inomhus i en tyst miljö. Till kameran har jag en canon dm-50 mic. men den plockar upp alldeles för mkt o-ljud från kassettdäcket. Eftersom jag oftast är själv har jag funderat på en mygga MEN,.. Om jag istället köper en bra mic/-riktmic. som jag plaserar på ett mikrofonstativ så kanske det är mer värt pengarna eftersom jag kan använda mikrofonen med bom dom gånger jag inte är själv?!? Ska jag satsa på myggan? Isof. varför och ge gärna ett förslag på modell. Ska jag satsa på mikrofon & mikrofonstativ? Isof. varför och ge gärna ett förslag på modell. Jag har så klart inga större medel att röra mig med. Helst ska inget vara dyrare än 3000kr, men det är absolut max. En lösning på hälften vore bra ;) Hjälp!!! 0 Quote
monnexs Posted January 10, 2010 Posted January 10, 2010 Vet att folket här brukar tipsa om Röde micarna i den prisklassen. Finns på http://www.cyberphoto.se Har för mig att det pratas om Röde NTG-1 och Röde NTG-2, rätta mig om jag har fel. 0 Quote
beta75 Posted January 10, 2010 Posted January 10, 2010 Røde NTG 1 och 2 är helt rätt. Det som skiljer är att NTG-2 har inbyggd batteridrivning och är lite längre. Om du har ett sittande intervjuobjekt så behöver du ju inte en trådlös mygga. AUDIO TECHNICA ATR 3350 kan vara en budgetalternativ. Jag har goda erfarenheter av lite billigare myggor. /KN 0 Quote
dandy_andy Posted January 10, 2010 Author Posted January 10, 2010 Røde NTG 1 och 2 är helt rätt. Det som skiljer är att NTG-2 har inbyggd batteridrivning och är lite längre. /KN då måste jag välja ntg2 isof. eftersom jag inte har phantommatning på hv40? 0 Quote
beta75 Posted January 10, 2010 Posted January 10, 2010 då måste jag välja ntg2 isof. eftersom jag inte har phantommatning på hv40? Ja, jag hade den till min hv20 och var mycket nöjd med resultatet. /KN 0 Quote
Recommended Posts