Gå till innehåll

Recommended Posts

• 1 månad senare...
Postad

Jag kan inte påstå att jag får det att lira speciellt bra, men kanske kan någon här som är kunnig kan rekommendera inställningar vid rendering?

Självklart är det beroende på källan, men kanske kan skriva för HDV, AVCHD, 5D-material, osv...

• 1 månad senare...
Postad

Någon som har lyckats bra med att rendera 1080p för Youtube/Vimeo som kan dela med sig av sina renderingsinställningar?

• 2 veckor senare...
Postad
Någon som har lyckats bra med att rendera 1080p för Youtube/Vimeo som kan dela med sig av sina renderingsinställningar?

1920x1080 gör jag och får 1080p

Postad
Codec? Flash vore ju klart smidigast.

Flash är ingen codec... FLV kan bla vara Sorenson Spark och On2VP6 (SVT Play är On2VP6), och dessutom kan man köra h.264 i MOV-/MP4-/F4V-container.

Det kommer att fungera mycket bättre när Flash Player 10.1 släpps, åtminstone med nVidia-grafik då det blir hårdvaruaccelererad playback av h.264.

//Max

Postad
Flash är ingen codec... FLV kan bla vara Sorenson Spark och On2VP6 (SVT Play är On2VP6), och dessutom kan man köra h.264 i MOV-/MP4-/F4V-container.

Det kommer att fungera mycket bättre när Flash Player 10.1 släpps, åtminstone med nVidia-grafik då det blir hårdvaruaccelererad playback av h.264.

//Max

Jo jag vet, men för mig som kör CS2 så är det synonymt med On2VP6.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...