Jump to content

Recommended Posts

• 1 month later...
Posted

Jag kan inte påstå att jag får det att lira speciellt bra, men kanske kan någon här som är kunnig kan rekommendera inställningar vid rendering?

Självklart är det beroende på källan, men kanske kan skriva för HDV, AVCHD, 5D-material, osv...

• 1 month later...
Posted

Någon som har lyckats bra med att rendera 1080p för Youtube/Vimeo som kan dela med sig av sina renderingsinställningar?

• 2 weeks later...
Posted
Någon som har lyckats bra med att rendera 1080p för Youtube/Vimeo som kan dela med sig av sina renderingsinställningar?

1920x1080 gör jag och får 1080p

Posted
Codec? Flash vore ju klart smidigast.

Flash är ingen codec... FLV kan bla vara Sorenson Spark och On2VP6 (SVT Play är On2VP6), och dessutom kan man köra h.264 i MOV-/MP4-/F4V-container.

Det kommer att fungera mycket bättre när Flash Player 10.1 släpps, åtminstone med nVidia-grafik då det blir hårdvaruaccelererad playback av h.264.

//Max

Posted
Flash är ingen codec... FLV kan bla vara Sorenson Spark och On2VP6 (SVT Play är On2VP6), och dessutom kan man köra h.264 i MOV-/MP4-/F4V-container.

Det kommer att fungera mycket bättre när Flash Player 10.1 släpps, åtminstone med nVidia-grafik då det blir hårdvaruaccelererad playback av h.264.

//Max

Jo jag vet, men för mig som kör CS2 så är det synonymt med On2VP6.