Gå till innehåll

Vilken kamera vid direkt capture via Blackmagic


audiospotstudio

Recommended Posts

Om jag skall spela rätt in i Datorn via Intensity card "Blackmagic" Så undrar jag om jag får en bättre bild med en t.e.x Canon Hf 100 som har sensor upplösning på över 8 Mg pixlar jämfört med Canon HV 40 som har sensor upplösning 2.9Mg pixlar men lite större sensor

Och då utgår jag från att bägge kamerorna plockar hdmi innan komprimeringen?

 

Att jag skall spela in direkt är för att få okomprimerad film för bästa greenscreen redigering.

Vill inte köpa fel kamera och vill inte snåla denna gången så har ni även tips för dyrare kameror för detta ändamål så kom med dom så länge det inte kostar mer än 30 000 kr.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vissa kameror har via exvis hdmi en okomprimerad signal. Canon HV20 skickar ut 1080p utan komprimering av färg på hdmi "live", inte via tape.Jag använder din lösning för just detta. Om din kamera gör det får du nog kolla specen men det är troligt. Resultatet blir fantastiskt, tänk på att om du spara okomprimerat tar det upp 200 MB/s!

Länk till kommentar
Share on other sites

Vissa kameror har via exvis hdmi en okomprimerad signal. Canon HV20 skickar ut 1080p utan komprimering av färg på hdmi "live", inte via tape.Jag använder din lösning för just detta. Om din kamera gör det får du nog kolla specen men det är troligt. Resultatet blir fantastiskt, tänk på att om du spara okomprimerat tar det upp 200 MB/s!

Skall hämta ut min HV40 (skall vara samma som HV 20 enligt scandinavien photo) och intensity kortet på måndag skall bli superspännade.

Vilken inställning använder du? har läst på forumet om något som heter cinema....och det skall visst vara bäst till greenscreen...?

 

200MB/s gånger 60 alltså 1.2 GB per minut? Hinner min MacPro med det tror du? med vanliga interna hårdiskar.

Vad kör du på?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...