Gå till innehåll

audiospotstudio

Medlemmar
  • Inlägg

    11
  • Blev medlem

Utmärkelser för audiospotstudio

Lärling

Lärling (3/14)

  • Första inlägget
  • Medhjälpare
  • Överlevde första veckan
  • En månad senare
  • Ett år

Senaste emblem

10

Anseende

  1. Jag filmar med en JVC gy proffs kamera med några år på nacken "1996" så det är endast DV 4:3 Pal som jag överför med firewire till finalcut. Har börjat se att mina filmer tappar flytet så fort jag lägger dom i seqensen på timeline, tittar jag på filmklippen direkt från bin så är där lite mer färg och ett perfekt flyt. Skillnaden är marginell men gör så att snabba rörelser ser lite hackigt ut. och detta följer sen med i renderingen, så att filmen får ett dåligt flyt. Inställningarna i sequensen är samma som råfilmen DV 4:3 och timeline på fullquality realtime.
  2. Skall hämta ut min HV40 (skall vara samma som HV 20 enligt scandinavien photo) och intensity kortet på måndag skall bli superspännade. Vilken inställning använder du? har läst på forumet om något som heter cinema....och det skall visst vara bäst till greenscreen...? 200MB/s gånger 60 alltså 1.2 GB per minut? Hinner min MacPro med det tror du? med vanliga interna hårdiskar. Vad kör du på?
  3. Om jag skall spela rätt in i Datorn via Intensity card "Blackmagic" Så undrar jag om jag får en bättre bild med en t.e.x Canon Hf 100 som har sensor upplösning på över 8 Mg pixlar jämfört med Canon HV 40 som har sensor upplösning 2.9Mg pixlar men lite större sensor Och då utgår jag från att bägge kamerorna plockar hdmi innan komprimeringen? Att jag skall spela in direkt är för att få okomprimerad film för bästa greenscreen redigering. Vill inte köpa fel kamera och vill inte snåla denna gången så har ni även tips för dyrare kameror för detta ändamål så kom med dom så länge det inte kostar mer än 30 000 kr.
  4. Tackar ännu en gång för din kunskap en fråga till :-) Så när man plockar in det analogt vinner man alltså kvalite´ Och för att göra det så skall man ha ett Decklink kort gäller det till Mac Pro med?
  5. Tack, Är det fortfarande så att komprimerat material kan vara sämre att keya ut än en vanlig DV. För jag har bra ljus men saknar tjongen i bilden efter keyat ut den, den blir rätt pixlig om man jämför med hur bilden ser ut innan. Och det verkar vara just keyingen som gör detta.Så jag tror väl att jag skal få en bättre bild helt enkelt med en bättre kamera.Idag filmar jag med Panasonic 3 ccd kosta ca 12000 kr när det begavs sig. Är nöjd med vill komma upp mig lite i bild kvalite´men ingen kan riktigt tipsa mig vilken kamera i 30 000 kr klassen som är bäst till just Greenscreen filmning????
  6. Hej har du ett bra svar till mig som sysslar med greenscreen video inomhus om jag skall välja Canon 5d eller JVC Gy-hm 100, Jag har en fördel med JVC då jag sitter med FinalCut Pro och viner mkt tid med att filma i quicktime direkt. Men har precis som du säger hört att Canon som filmar med full sensor piskar skiten ur det mesta i 100 000 kr klassen? Jag har inget behov av ngn speciell ergonomi vill ha så bra bild som möjligt! Är jag dum om jag inte väljer Mark2???? Måste dock gå ner i renderings djup för att mina hårdiskar skall palla rendera min greenscreen plugg men det är nog samma fär bägge kamerorna.
  7. Har du lagt upp något som man kan se på. Vilken kamera använder du?
  8. vad trevligt :-) Får man fråga hur du exporterar ner dina filmer sen, (vilket format)
  9. Tack. Kan ni rekommendera Canon Xh A1 och tror ni att jag klarar mig med mac Pro och en vanlig hårdisk som sitter i? Jag brukar ha ca 8 filmer på timelinen då 3 st brukar vara huvudfilmer på ca 4 min längd vardera allt det andra är olika korta bakgrunder och effekter. Titta gärna på vad jag sysslar med på min hemsida http://www.audiospotstudio.com.
  10. Tack. Så du menar att Jag kan ta in filmen iHDV från just Canon XH... och kommer att kunna redigera detta i MacPro FinalCut express. Är HD och HDV olika format?
  11. Hej vem kan berätta för mig följande: Jag filmar i dag med en Panasonic 3ccd NVGS 140 och redigerar i Dv format med Finalcut express. Jag vill köpa upp mig kvalite mässigt för ca 30 000 kr ang, kameran men har inte inte riktig fattat om en bra Kamera som Canon XH-A1 som filmar i HDV är något som jag har användning för om jag inte kan redigerar i HD kvalite? Kan man ändå filma med den kameran och föra över det till Finalcut och exportera ner det som vanligt i Quicktime format. Eller måste man ha super snabba hårddiskar och dylikt för att kunna hantera det i datorn. Vet inte riktigt hur jag skall förklara mig!!! Jag vill ha en bättre kamera och alla idag är HD kan jag filma med en sån och sen hantera det som vanligt eller måste jag köpa en gammal DV kamera????? Vill ha så bra bild som möjligt till inomhus filmning och greenscreen filmning Och kunna hantera det med en MAcPro och final cut express och få ner det till vanlig DVD.
  12. En mis-match är när något inte stämmer till 100%, tex att ljudet i videon är 48KHz, projektet 48KHz medans det importerade ljudet är 44.1KHz.

  13. okej vad är en mis-match

  14. Spontant känns det som att det är en mis-match någonstans samt att det skulle vara intressant att testa det utan ditt Firewire Metric halo moblie 1/0.

     

    /Roger

  15. Hej. Kanske du kan hjälpa mig? Jag har mac osx inköpt för 1 månad sen Mac Pro.

    Jag har Premier suiten CS3 köpt som education exemplar. Supporten påstår att dom aldrig hört talas om mitt problem.

    Jag plockar in en film från min 3cc Panasonic Nvgs 140 gör lite trixande och lägger till ljudfil. Sen när jag exporterar det till Encore eller aftereffect så spelas det upp lite för långsamt typ en halv tonart i ljudfilen.

    Det händer även att det direkt i Premiere går långsamt. Mitt ljudkort är ett Firewire Metric halo moblie 1/0.

    på supprten bad dom mig öppna programmet i ett nytt användarkonto men där som sagt blev det långsammare direkt i premiere inte bara på timeline utan även på pre visningen.

    Köper snart Finalcut express har inte råd med Pro,

    Har du några tankar ?

×
×
  • Skapa nytt...