Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hejsan.

Jag är en gymnasiestudent som studerar media/film. Nu efter jul har jag planerat att spela in en musikvideo och iom att jag är student så har jag inte så mycket pengar att lägga ut själv så jag funderar lite på om man kan söka bidrag någonstans.

Är med i studiefrämjandet och får lite pengar därifrån och har sökt bidrag hos Film i Uppland men de kunde inte hjälpa.

Finns det något mer ställe man kan ansöka om bidrag ?

Postad

En musikvideo ses ju oftast som reklam och det är av naturlig anledning svårt att få ett reklambidrag. Du kan kanske få stöd att låna utr. och rekvisita men knappast pengar.

Genom att producera videon i en studiecirkel eller samarbete med en fritidsgård kan man dra nytta av lokaler eller arbetskraft.

Är det ekonomiskt bidrag du vill ha så är det den privata sektorn du ska möta. T.ex. lokal musikaffär, nattklubb, skivhandel, osv.

Det kan också finnas slantar i något regionalt kommunalt utvecklingbolag som vill stödja lokala intressen som musiker, konstnärer och filmskapare med där verkar du redan försökt.

När det gäller den senare typen så är det viktigt att man formulerar ansökan på ett sätt så det inte blir helt uppenbar att du bara vill ha pengar. Lite fluff och floskler kan sitta fint.

Det naturliga är ju så klart att musikerna i bandet står för riskkapitalet och du för din inblandning men din arbetskraft och ev. utr.

/KN

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...