frycek Postad 4 december 2009 Postad 4 december 2009 Hej, vi gjorde en stalkerfilm vi skulle vilja dela med er. Berätta gärna vad ni tycker om den? Vi funderar på om det är festivalmaterial eller inte. Handlar om Isak som är besatt av sitt ex som bor i samma trapphus. 0 Citera
J.Anderberg Postad 4 december 2009 Postad 4 december 2009 Ok. Det bra först. För det mesta snyggt ljus. Och fotot var väll ok. Sen.. För det första, skådespeleriet var inte övertygande. Kändes lite som skolteater, och sättet huvudpersonen hade sin inre monolog på lät helt fel. Tänk på att om skådespelarna gör ett dåligt jobb gör regissören ett dåligt jobb. Ljudet var inte så bra det heller. Att spela in med kameramic kan funka utomhus, men aldrig inomhus (om man inte har en jävligt schysst kameramic, och det har ni inte), speciellt inte om man ska spela in en berättarröst eller liknande. Använd externa mickar! Manuset var inte bra, kändes bara fånigt. Filmens disposition kändes också lite halvt slarvig. Jag fattade faktiskt ingenting. Var det hans ex eller inte? Varför bodde hon kvar. Om det var hennes ex, varför kände hon inte igen honom i hissen? Etc etc. Och slutligen GAAAAAH Hur kunde ni använda de där slagsmålseffekterna!? Om man ska jämföra resten av filmen med slagsmålsscenen så var resten bra. Även fall ni gjort alla rätt på allt annat hade de där slagsmålseffekterna sabbat allt! Så borde ni skicka den här till festival? Nej. Studera vad ni gör fel i filmen samt vad andra gör rätt i andra filmer och fortsätt producera! Det är det enda sättet att lära sig! Lycka till! 0 Citera
frycek Postad 4 december 2009 Författare Postad 4 december 2009 Nä, det är ju inga skådisar vi använt till filmen. Vi gjorde den under fiktionskursen på skolan. Så hade bara 5 veckor på oss från manus till färdig film. "Skådisarna" är från en annan klass på skolan. Men tycker själv dom gjorde bra ifrån sig. Sen har vi använt extern mikrofon. Det är verkligen inte kameramicken vi använder. kanske tuben som gjort ljudet kasst eller nåt. Och tycker aldrig man ska använda kameramic. Även om du tyckte det kan funka utomhus. Sen handlar filmen om en sjuk mans värld, och vi vill att man ska tänka lite själv när man ser filmen. 0 Citera
Mega99 Postad 4 december 2009 Postad 4 december 2009 Men tycker själv dom gjorde bra ifrån sig. Du tycker säkert också att filmen är bra nog för filmfestivaler? Skådespelet var som en skolpjäs - Speciellt voice-overn. Sånt har vi ju självklart överseende med, men det går inte att intala sig att det var bra. Sen har vi använt extern mikrofon. Det är verkligen inte kameramicken vi använder. kanske tuben som gjort ljudet kasst eller nåt. Och tycker aldrig man ska använda kameramic. Även om du tyckte det kan funka utomhus. Ljudet var verkligen dåligt - Inte youtube's fel. Tror snarare ni inte tänkt på var mikrofonen fanns i relation med skådespelaren. Sen handlar filmen om en sjuk mans värld, och vi vill att man ska tänka lite själv när man ser filmen. Ah, nybörjarmisstag då :) Rent storymässigt tror jag filmen skulle varit mer intressant om tjejen inte skulle varit hans ex, utan att besattheten tilll henne skulle varit helt oprovocerad och imaginativ. 0 Citera
frycek Postad 5 december 2009 Författare Postad 5 december 2009 okidoki, jo, ligger nåt i det faktiskt. 0 Citera
TopCat Postad 5 december 2009 Postad 5 december 2009 Håller med Mega99 om att det skulle ha varit intressantare om tjejen inte skulle varit hans ex. Men annars tycker jag att ljus och foto höll bra kvalitet :) Vad är det för skola ni går? 0 Citera
bassbucket Postad 5 december 2009 Postad 5 december 2009 Men jag fattade som att tjejen inte var hans ex. Utan bara en tjej han var besatt av och tolkade som sitt ex. En tjej som bara bodde i samma trapphus, därmed hennes icke-reaktion i hissen och slutrepliken och alla foton...hade han inte klippt in sig själv på ett av dem? Eller, nåt sånt... 0 Citera
frycek Postad 5 december 2009 Författare Postad 5 december 2009 Men annars tycker jag att ljus och foto höll bra kvalitet :) Vad är det för skola ni går? Tackar, vi la ned mycket tid på fotot och ljuset. Vi går mediaproduktion rörlig bild på dalarnas högskola. Det verkar hittils vara en bra utbildning. Vi hade gärna haft bättre skådisar i denna produktion. Men på grund av tidsbrist fick vi ta dom som ville vara med. Huvudsaken vi själva slapp stå framför kameran. Sen var utrustningen på skolan i dåligt skick. Som första årare får vi inte låna HDkamerorna. Utan fick ha JVCkameror. Stativet var iaf trasigt och det blev flimmer på det vi filmade. Så vi har fått klippa bort frames här och där för att bli av med det. Men i övrigt är skolan bra. Bra lärare och så. Men jag fattade som att tjejen inte var hans ex. Utan bara en tjej han var besatt av och tolkade som sitt ex. En tjej som bara bodde i samma trapphus, därmed hennes icke-reaktion i hissen och slutrepliken och alla foton...hade han inte klippt in sig själv på ett av dem? Eller, nåt sånt... Helt sant. Det är inte hans ex. Det är bara en tjej han blivit besatt av och skapat en relation med i sitt huvud. Och du har förstått att hissen och slutrepliken och fotot med han ditklippt ska förklara denna ickerelation. Tur att någon förstår filmen =) 0 Citera
J.Anderberg Postad 5 december 2009 Postad 5 december 2009 Ok, ni har ju fantasin! Fan det är en rätt go idé, behöver bara framställas bättre! 0 Citera
Videoapelsin Postad 5 december 2009 Postad 5 december 2009 Jag vill ge tumme upp! Jag kom in i filmen och tänkte inte mycket på de små tekniska skavankerna. Sexscenen ser riktigt bra ut. 0 Citera
J.Anderberg Postad 6 december 2009 Postad 6 december 2009 Sexscenen ser riktigt bra ut. Håller inte med. Tycker de ser stela och tråkiga ut. Sex scener är svårt och man måste ha skådespelare som både vill och kan göra en bra sexscen, sen måste herr regissör vara jävligt haj på grejerna också. Annars är det lätt hänt att sexscenerna bara blir patetiska. 0 Citera
frycek Postad 6 december 2009 Författare Postad 6 december 2009 Jag vill ge tumme upp! Jag kom in i filmen och tänkte inte mycket på de små tekniska skavankerna. Sexscenen ser riktigt bra ut. Tackar! =) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.